• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99072014396
  • خبرنگار : 50024

شهرداری کرج:

پروژه عمرانی باعث خشک شدن چنارهای بلوار ماهان کرج شده است

پروژه عمرانی باعث خشک شدن چنارهای بلوار ماهان کرج شده است

ایسنا/البرز رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: با جدولگذاری در قسمت راست و چپ چنارهای کهنسال بلوار ماهان، ریشه آنها قطع شده و با این کار عملاً ادامه حیات آنها ممکن نیست.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به علت خشک شدن تعدادی از چنارهای کهنسال بلوار ماهان شرقی  اظهار کرد: بین هفت تا ۱۰ سال پیش در دو طرف این درختان چنار عملیات عمرانی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تعادل حیات این درختان از بین رفته، ادامه داد: با جدولگذاری در قسمت راست و چپ این چنارهای کهنسال، ریشه آنها قطع شده و با این کار عملاً ادامه حیات آنها ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه مشکلی برای آبرسانی به این درختان وجود ندارد و ریشه آنها اغلب در آب غوطه‌ور است، توضیح داد: وضعیت این درختان مثل انسانی شده که اطرافش پر از رستوران و غذاهای خوب است ولی به دلیل ضعف بدنی و بیماری امکان خورد و خوراک و تغذیه درست ندارد.

وی در پاسخ به اینکه امکان تغییر شرایط این درختان وجود دارد، گفت: وقتی ریشه درخت قطع شود و امکان تغذیه نداشته باشد عملاً برای زنده نگه داشتن آن کاری نمی توان کرد.

به گزارش ایسنا، حال سوال اینجاست، با وجود چنین محاسبات نادرستی در اجرای پروژه‌های شهری که منجر به خشک شدن تعداد زیادی چنار کهنسال در یکی از مناطق مرکزی کرج شده است، چطور افکار عمومی می‌تواند در خصوص پروژه‌های دیگری مثل زیرگذر میدان جمهوری که شهرداری کرج وعده داده ۳۶۰ درخت متأثر از پروژه را جابجا خواهد کرد به مدیریت شهری اعتماد کند؟ آیا همین ندانم کاری‌ها باعث نشده در طول چند سال گذشته بخش وسیعی از فضای سبز باغشهر کرج از بین برود؟

این مسئول در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به دریافت مجوز قطع و جمع آوری ۳۳ اصله درخت کبوده در داخل محوطه استانداری البرز  توضیح داد: عمر مفید این درخت بیش از ۴۰ سال نیست و بعد از این مدت  چون تنه آنها می‌پوسد و خطر سقوط بالا می‌رود، چاره‌ای جز قطع این درختان نداریم.

بضاعتی پور تاکید کرد: قطع درختان کبوده بنا به دستور کمیسیون ماده ۷ بوده و کاملا قانونی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha