• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99072014548
  • خبرنگار : 50181

امدادرسانی هلال احمر به 1700 حادثه‌دیده در کرمانشاه

امدادرسانی هلال احمر به 1700 حادثه‌دیده در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه معاون امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه از امدادرسانی به حدود 1700 حادثه دیده در قالب 364 ماموریت امدادی در نیمه اول امسال خبر داد.

عادل شفیعی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه هلال احمر کرمانشاه در نیمه اول امسال در 364 حادثه عملیات امداد و نجات داشته است، گفت: عمده حوادثی که در آن حضور داشتیم شامل حوادث جاده‌ای با 648 نفر مصدوم بوده که از این تعداد 147 را به مراکز درمانی تحویل دادیم، 23 نفر درمان سرپایی دریافت کردند و مابقی نیز بعد از رهاسازی تحویل اورژانس شدند.

وی بیشترین حادثه بعد از عملیات جاده‌ای را مربوط به حوادث کوهستان با 71 مورد دانست و خاطرنشان کرد: در حوادث کوهستان نیز به 110 نفر امدادرسانی داشتیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از امدادرسانی به 9 مورد حادثه سیل هم در نیمه اول امسال یاد و خاطرنشان کرد: در این حوادث سیل به 866 فرد آسیب دیده امدادرسانی کردیم و 121 مورد نیز تخلیه آب منازل را انجام دادیم.

شفیعی اظهار کرد: در نیمه اول امسال هشت مورد غرق شدن در رودخانه‌ها و سدهای کرمانشاه را هم داشتیم که عملیات امداد برای پیدا کردن اجساد انجام و سپس اجساد تحویل مراجع قانونی شد.

وی با بیان اینکه در این مدت بالگرد هلال احمر پنج سورتی پرواز شامل 27 ساعت داشته، گفت: در این پروازها به چهار حادثه دیده امدادرسانی شد که مربوط به حادثه معدن گیلانغرب و همچنین حوادث کوهستان بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: 28 مورد امدادرسانی در قالب مراجعه حضوری به پایگاه‌ها، حوادث صنعتی و کارگاهی و... داشتیم که 58 نفر در جریان این حوادث به مراکز درمانی منتقل شدند.

شفیعی با بیان اینکه 415 تیم عملیاتی پنج نفره در این عملیات‌ها پای کار بودند، ادامه داد: مدت زمانی که در این حوادث به سر صحنه عملیات رسیدیم 12 دقیقه و 10 ثانیه بود و در هر حادثه تقریبا یک ساعت عملیات امداد و نجات به طول انجامید.

وی از آمادگی هلال احمر برای امداد و نجات در نیمه دوم سال هم یاد کرد و گفت: در نیمه دوم سال به دلیل شروع فصل زمستان عمده عملیات‌های ما شامل رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و حوادث جاده‌ای و پس از آن نیز عملیات‌های سیل و آبگرفتگی خواهد بود که آمادگی لازم را در این زمینه داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha