• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99072014922
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۰ مهر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۰ مهر ایسنا

ملودی سرابِ جشن های شاهانه/ ابتلای علی‌اکبر صالحی به کرونا / اظهاراتی گروسی درباره میزان غنی سازی اورانیوم در برنامه هسته ای ایران/ تحلیی درباره هدف آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران/ ورود فراکسیون ورزش به مشکلات استقلال و پرسپولیس و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید

ملودی سرابِ جشن های شاهانه

به گزارش ایسنا،‌ سومین و چهارمین هفته مهرماه یادآور جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهانه ای است که مستی اش چنان هوش از سر دربار و شاه پهلوی برد که صدای آه و ناله و نفرین میلیون ها شهروند فقیرِ آبرودار ایرانی را نشنید.

گزارشی در این رابطه در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

حال عمومی دکتر صالحی خوب است

اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره وضعیت سلامتی علی‌اکبر صالحی از دیگر خبرهای پربازدید بود.

بهروز کمالوندی در این باره گفت: تست کووید ۱۹ علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در تاریخ ۱۲ مهرماه مثبت شد که بنا به توصیه پزشک در قرنطینه خانگی و در استراحت به‌سر می‌برند. خوشبختانه هم اکنون حال عمومی ایشان مساعد استو در منزل به سر می‌برند و موضوعات سازمان را به صورت مستمر رصد و پیگیری می‌کنند.

برخی اخبار دیگر مرتبط با کرونا را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

رییس جمهور آینده باید کابینه قوی داشته باشد

مردم نباید با بی تفاوتی از کنار پروتکل‌های بهداشتی عبور کنند

پروتکل ها در مراکز مذهبی برخلاف مراکز تفریحی به خوبی رعایت می شود

مردم در مناطق محروم توان خرید ماسک ندارند

افزایش ۵۱ درصدی تخت های بستری ویژه بیماران کرونایی در مراکز درمانی ارتش

نامه نایب رئیس مجلس به وزیر آموزش و پرورش

***

ایران به غنی‌سازی ادامه می‌دهد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهاراتی را درباره میزان غنی سازی اورانیوم در برنامه هسته ای ایران مطرح کرد.

رافائل گروسی درباره برنامه هسته ای ایران گفت: ایرانی‌ها همچنان غنی سازی می کنند و این کار را در سطحی بسیار بالاتر از آنچه متعهد شده اند انجام می دهند. این مقدار هر ماه افزایش پیدا می‌کند. 

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

هدف آمریکا قطع نقاط تماس باقی مانده ایران با نظام مالی بین‌المللی است

خبر بعدی، تحلیل یک کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل درباره تاثیرتحریم‌های جدید پولی و بانکی آمریکا علیه ایران در تبادلات مالی و بانکی ایران با دیگر کشورها بود.

کوروش احمدی هدف آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید را گسترش تحریم‌ها به تمام نظام مالی ایران و قطع نقاط تماس باقی مانده کشور با نظام مالی بین‌المللی دانست و گفت: این تحریم‌های جدید بر بانکهایی اعمال شده که تا کنون تحت تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار نداشته اند. هدف این اقدام جدید گسترش تحریم‌ها به تمام نظام مالی ایران و قطع نقاط تماس باقی مانده ایران با نظام مالی بین المللی است. 

ورود فراکسیون ورزش به مشکلات استقلال و پرسپولیس/امیدواری نسبت به واگذاری سریعتر دو باشگاه

ابراز امیدواری یک عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ازدیگر اخبار پرمخاطب بود.

اسماعیل حسین زهی با بیان اینکه این فراکسیون به مشکلات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ورود خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد که واگذاری این دو باشگاه هرچه سریعتر عملیاتی شود.

وی افزود: درست است که از نظر اعتبار، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، دولتی هستند ولی از نظر مارکت، متعلق به مردم هستند و ما امیدواریم این دو تیم به مردم برگردد. 

چرا درگیری‌ها در قره‌باغ با دفعات قبل متفاوت است؟

تحلیل یک کارشناس مسائل حوزه قفقاز درباره درگیری های اخیر در قره باغ نیز از خبر های پربازدید بامداد امروز یود.

سید محمدرضا دماوندی با اشاره به این که پیش از این نیز در مناقشه قره باغ آتش بس اعلام شده و مجددا نقض گردیده است، گفت: وساطت روسیه برای انجام توافق اولیه آتش بس میان آذربایجان و ارمنستان بر سر مناقشه قره باغ نشان می‌دهد این مساله برای روسیه نیز حائز اهمیت است.

چالش های رئیس جمهور آینده

چالش های پیش روی رییس جمهور آینده از زبان علی صوفی، فعال سیاسی هم مورد توجه مخاطبان بود.

وی با بیان اینکه اوضاع اقتصادی ما به انتخابات امریکا وابسته است؛ اما اوضاع سیاسی ما تحت تاثیر مسائل داخلی خودمان خواهد بود، اظهار کرد: چالش هایی که امروز در کشور وجود دارد تا سال‌های آتی استمرار خواهد داشت. چالش‌های اجتماعی، نارضایتی عمومی مردم از اوضاع اقتصادی و معیشتی خودشان و اوضاع نابه‌سامان اقتصاد کلان، عدم ثبات قیمت‌ها و ناتوانی دولت در مهار آن و همچنین تورم رو به افزایش مشکل امروز است و حتما تا ۱۴۰۰ هم ادامه خواهد داشت و چشم اندازی برای بهبودش نیست. 

جای ترامپ بودم ملتی صلح طلب اما جنگ‌بلد را تهدید نمی‌کردم

هشدار سفیر ایران در باکو به ترامپ مبنی بر این که در روزهای انتهایی ریاست جمهوری خود ملت ایران را تهدید نکند هم از پرمخاطب ها بود.

سیدعباس موسوی در توییتی نوشت: اگر جای آقای ترامپ بودم در روزهای آخر حضورم در کاخ سفید هرگز یک ملت ‎صلح‌طلب اما ‎جنگ بلد را تهدید نمی‌کردم.

ترامپ روز گذشته در گفت‌وگویی رادیویی با به کار بردن الفاظی نامناسب درباره ایران متوسل به تهدید شد و گفت: ایران می داند و به آنها اخطار داده شده است اگر سر به سر ما بگذارید، اگر کار بدی در حق ما انجام دهید، کاری با شما خواهیم کرد که بی سابقه باشد. 

گرداندن متهمان در سطح شهر غیراخلاقی است

یک حقوقدان با غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرمنطقی ارزیابی کردن گرداندن متهمان در سطح شهر توسط نیروی انتظامی، به مقامات قضایی و انتظامی توصیه کرد از تکرار این نوع اقدامات جلوگیری کنند، افزود: با وجود افراد تحصیل‌کرده در بخش‌های مختلف قضایی و انتظامی، تکرار این قبیل اتفاقات موجب وهن نیروی انتظامی، قوه قضاییه و حاکمیت در کشور است.

علی نجفی همچنین تصریح کرد: عنوان اراذل و اوباش من درآوردی است. ما اصلا چنین عنوانی نداریم و استفاده از این عنوان به نظر من جرم است چون توصیف اشخاص به غیر از عناوین مصرحه در قانون، قابل تعقیب است. 

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد نداریم

اظهارات ئیس سازمان بازرسی کشور به مناسبت سی و نهمین سالگرد تشکیل این سازمان هم از خبرهای پربازدید بود.

حسن درویشیان ضمن توضیح برنامه‌ها و وظایف سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که "هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد نداریم" به مسئولانی که اقدامات خلاف قانونی انجام می‌دهند هشدار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha