• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۲۲:۳۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99072015142
  • خبرنگار : 50204

استاندار مرکزی:

طرح های تحقیقاتی باید جهت شناسایی موانع تولید بکارگیری شوند

طرح های تحقیقاتی باید جهت شناسایی موانع تولید بکارگیری شوند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: طرح های تحقیقاتی باید جهت شناسایی موانع تولید بکارگیری شوند و نیاز است در راستای انجام طرح‌های تحقیقاتی از ظرفیت دانشگاهی استان نیز استفاده شود.

سیدعلی آقازاده روز یکشنبه ۲۰ مهر در کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید باید طرحی با این عنوان در حوزه صنعت و معدن جهت رفع موانع جهش تولید عملیاتی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز در این جلسه تصریح کرد: ۱۵ طرح مطالعاتی در کارگروه پژوهش استان بررسی شد که این طرح‌های مطالعاتی بر اساس بند ز تبصره ۹ قانون بودجه ۹۹ تعیین شده، یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان به جز فصل یک و ۶ می‌تواند در قالب این طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی هزینه شود.

رقیه یادگاری اضافه کرد: از مجموع ۱۵ طرح ارائه شده، چهار طرح مربوط به سال گذشته و ۱۱ طرح نیز برای امسال بود که اعتبار لازم جهت انجام این طرح‌ها یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: طرح های ارائه شده در زمینه کشاورزی، منابع طبیعی، بخش گردشگری و صنعت و... بود که مقرر شد با توجه به مشکلات صنعت و نقش این حوزه در ارتقای درآمد استان بررسی بیشتری در خصوص طرح‌های بخش صنعت انجام شود.

یادگاری افزود: جهت افزایش ارتباط بین دانشگاه و جامعه و انتقال تجربه و تخصص و دانش از دانشگاه به فضاهای کسب و کار از سوی دولت بخشنامه‌ای ارسال شده که طبق آن واحدهای مختلف اقتصادی و ادارات می‌توانند مشکلات خود را وارد سامانه کنند و بر اساس این مشکلات، هیئت علمی‌ها می‌توانند فرصت مطالعاتی خود را در آن واحد جهت رفع مشکلات ثبت شده بیان کنند.

وی تاکید کرد: در راستای بند ه تبصره ۹ قانون بودجه، موسسات، بانک ها و شرکت های دولتی باید ۴۰ درصد از اعتبارات پژوهشی را با دانشگاه‌ها قرارداد ببندند یا در زمینه پروژه های دانشگاهی و پایان نامه‌ها هزینه کنند که تاکنون ۷۸ میلیارد تومان از سوی این موسسات به خزانه واریز شده و نیاز پژوهشی خود را مشخص کرده‌اند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha