• دوشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99072115482
  • خبرنگار : 71457

بندر بن سلطان: فلسطینی ها اولین قربانیان شکست‌های رهبرانشان هستند

بندر بن سلطان: فلسطینی ها اولین قربانیان شکست‌های رهبرانشان هستند

سفیر سابق عربستان در واشنگتن در توجیه اظهارات سابقش مدعی احترام به مردم فلسطین شد و گفت: "مردم فلسطین اولین قربانیان شکست‌های رهبرانشان هستند."

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، بندر بن سلطان، سفیر سابق عربستان سعودی در واشنگن بعد از انتقاداتی که از رهبران فلسطین داشت، در توئیتی نوشت: اجازه نمی‌دهم آنچه که طی روزهای گذشته مطرح کردم، بر اساس قصد و غرض افراد بد نیت تفسیر شود.

وی مدعی شد: به مردم فلسطین احترام می‌گذارم و در مصاحبه‌هایم چندین بار بر این مساله تاکید کرده‌ام، آنها برادران و خواهران ما هستند.

بندر بن سلطان گفت: متاسفانه، آنها اولین طرف‌های آسیب دیده از شکست‌های رهبرانشان هستند.

پیشتر بندر بن سلطان در مصاحبه با العربیه رهبری فلسطین را به از دست دادن تمامی فرصت‌ها برای پایان دادن به نزاع با رژیم صهیونیستی متهم کرد.

در مقابل، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" ضمن بازنشر کردن بخش اول مصاحبه سفیر پیشین عربستان در واشنگتن و رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان با شبکه العربیه تاکید کرد، کسی که حقیقت موثق و ثابت شده را ارائه می‌کند، نیازی ندارد ناسزا بگوید.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) درباره بازنشر بخش اول گفت‌وگوی بندر بن سلطان، سفیر پیشین عربستان در واشنگتن و رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان توییت کرد: هر کسی که نتوانسته این گفت‌وگو را ببیند حالا نگاه کند، ما تمامی آنچه شبکه ماهواره‌ای العربیه پخش کرده را نشان خواهیم داد تا مطمئن شویم همه دیده و شنیده‌اند.

عریقات در ادامه گفت: در پاسخ به کسانی که درباره علت بازپخش مصاحبه بن سلطان سوال کردند، باید بگویم، کسانی که ندیدند حق دارند مصاحبه را ببینند و زمانی که شبکه العربیه پخش سه قسمت آن را تمام کرد، پاسخ علمی، مستند و واقع گرایانه به آن داده خواهد شد بدون اینکه کسی شیطنت کند و یا ناسزا بگوید، کسی که حقیقت ثابت شده را ارائه می‌کند، نیازی ندارد ناسزا بگوید.

بن سلطان پیشتر در بخش اول گفت‌وگویی با شبکه العربیه به شدت از رهبران فلسطینی انتقاد کرده و گفته بود، "اظهارات رهبران فلسطینی پس از توافق‌های امارات و بحرین با اسرائیل دردآور بودند چرا که سطح این اظهارات پایین بودند".

او در ادامه مدعی شد "جسارت رهبران فلسطینی در برابر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس غیر قابل پذیرش و مردود است."

رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان در گفت‌وگو با العربیه بخش دیگری از مذاکرات میان رهبران فلسطینی و عربستان از یک سو و آمریکا و رژیم صهیونیستی از سوی دیگر را فاش کرد و گفت: مساله فلسطین محور اصلی هر گفت‌وگوی عربستانی-آمریکایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha