• دوشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99072115505

رئیس جهاددانشگاهی فارس:

ارتقاء سواد رسانه‌ای نخستین نیاز امروز است

ارتقاء سواد رسانه‌ای نخستین نیاز امروز است

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی برای ارتقای فرهنگ جامعه تلاش می‌کند و در این راه برنامه‌ریزی‌های مختلفی را با همراهی و همکاری نهادهای مختلف انجام می‌دهد، نخستین نیاز امروز جامعه را ارتقای سواد رسانه‌ای و تلاش برای فرهنگ‌سازی آن دانست.

دکتر مظاهر بابایی دوشنبه ۲۱ مهر ماه در دیدار با رئیس سازمان فضای مجازی و اطلاع‌رسانی سپاه فجر فارس،‌ هدف از این دیدار را ایجاد پل‌های ارتباطی و تعاملی میان این دو سازمان برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا در حوزه‌های مختلف فرهنگی، فضای مجازی و سواد رسانه‌ای با سازمان‌ها و نهادهای مختلفی نظیر سازمان فضای مجازی سپاه فجر همکاری و تعامل داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی برای ارتقای فرهنگ جامعه تلاش می‌کند و در این راه برنامه‌ریزی‌های مختلفی را با همراهی و همکاری نهادهای مختلف انجام می‌دهد، افزود: مسلماً با استفاده از تعامل و همکاری سازمان‌ها و نهادها می‌توان سطح فرهنگ جامعه را ارتقا داد و خدمت‌رسانی به مردم را بیشتر کرد.

بابایی به برنامه‌ریزی‌های آینده جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی اشاره و اضافه کرد: به یاری خدا در آینده نزدیک خبرگزاری سینا شعبه استان فارس همزمان با راه‌اندازی پارک صنایع نرم در شیراز راه‌اندازی خواهد شد؛ سینا یک خبرگزاری تخصصی است که در انعکاس رویدادهای علمی فعالیت دارد.

رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس،‌ نخستین نیاز امروز فرهنگ جامعه را ارتقای سواد رسانه‌ای دانست و گفت: جهاد دانشگاهی از دیرباز تاکنون در عرصه فضای مجازی فعالیت‌های خوبی داشته است که در این زمینه می‌توان به فعالیت‌های مؤثر دو خبرگزاری آن یعنی ایسنا و ایکنا اشاره کرد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما همین بحث فعالیت‌ رسانه‌های مجازی است، گفت: در همین راستا بنای برگزاری کنگره علمی در بحث رسانه داشتیم اما با شیوع کرونا و عدم همکاری‌های لازم در این زمینه تاکنون موفق به برگزاری این کنگره نشده‌ایم.

بابایی در ادامه سخنان خود با ذکر این نکته که نسل امروز انسان عصر رسانه است که ارتباطات مجازی را دیده‌اند، گفت: امروز دشمن در عرصه رسانه و فضای مجازی برای نسل امروز ما بسیار قوی فعالیت می‌کند و از سوی دیگر یکی از ایرادهایی که به ما وارد است، اشتباه گرفتن جبهه مبارزه است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تأکید کرد: شبکه‌های معاند محتواهای مختلفی را تولید می‌کنند و ما هم باید دفاع در مقابل این هجمه‌ها را در رسانه‌های خود انجام دهیم پس باید رسانه‌های داخلی خود را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان در شبکه‌های مجازی تلاش می‌کنند تا افکار عمومی را به سمتی که خودشان می‌خواهند هدایت کنند، گفت: امروز در فضای مجازی نیاز به بصیرت داریم و این وظیفه ماست تا نسلی تربیت کنیم که صرفاً با یک پیام یا خبر تغییر رویه ندهد لذا هنوز راه زیادی داریم تا بتوانیم با هجمه‌های دشمن مقابله کنیم.

بابایی با تأکید بر اهمیت آموزش‌های سواد رسانه‌ای برای عموم جامعه به‌خصوص نسل جوان گفت: تا زمانی که مخاطب ما رشد پیدا نکند، اثرپذیری کارها هم کمتر است لذا برای فعالیت در عرصه سواد رسانه‌ای نه فقط درجهاددانشگاهی فارس بلکه در کشور هم باید اتفاقاتی بیفتد. برنامه‌ریزی که در این سازمان داریم حرکت به سمت فضای مجازی و استفاده از خلاقیت و نوآوری در این حوزه است لذا هم مرکز رشد فناوری‌ها و هم پارک صنایع نرم و هم خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی به این سمت حرکت خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه خبرگزاری ایسنا جزو قدیمی‌ترین رسانه‌های فضای مجازی کشور و ایکنا هم یکی از رسانه‌های تخصصی کشور است که هم‌ترازی در عرصه تخصصی خود ندارد، گفت: وظیفه ماست که به رسالت رسانه‌ای خود جامه عمل بپوشانیم.

بابایی اهمیت به‌کارگیری ظرفیت‌های جهاددانشگاهی را در این عرصه یادآور شد و گفت: این نهاد برآمده از انقلاب اسلامی یک سازمان فراجناحی است که وابستگی سیاسی به هیچ جناحی ندارد بلکه در راستای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی حرکت می‌کند لذا می‌توان از ظرفیت این نهاد بهترین استفاده‌ها را به خصوص در عرصه فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد رسانه‌ای داشته باشیم. در حوزه فرهنگی بنا داریم تا مرکز آموزشی تخصصی راه‌اندازی کنیم و در آن رشته‌های مختلف هنر اعم از تئاتر، موسیقی، آموزش خبرنگاری و غیره را آموزش دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه اگر بتوانیم پارک صنایع نرم خود را به سمتی هدایت کنیم که در آن هم رسانه و هم فضای مجازی دیده شوند، اتفاقات بسیار خوبی در این عرصه انجام می‌شود، گفت: برای همکاری با سازمان فضای مجازی سپاه هم از طرف جهاددانشگاهی و هم از طرف پارک صنایع نرم می‌توانیم تفاهم‌نامه‌های همکاری در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha