• دوشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99072115750
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۱ مهر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۱ مهر ایسنا

بیانات مقام معظم رهبری در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری/ دلایل عذرخواهی رهبر کره شمالی از مردمش / توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره بدهی انگلیس به ایران/ تشکیل نخستین دادگاه جرایم سیاسی با حضور هیات منصفه/ چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید

چرا رهبر کره شمالی از مردم خود عذرخواهی کرد؟ 

به گزارش ایسنا، تحلیل یک کارشناس مسائل بین‌الملل از اهداف عذرخواهی رهبر کره شمالی از مردمش در صدر اخبار پرمخاطب بود.

سید جلال ساداتیان در این باره گفت: رهبر کره شمالی در این اظهارات اگرچه مردم کشور خود را خطاب قرار داده ولی به قول معروف به در گفته تا دیوار بشنود  و خطاب  او در این سخنرانی  به چین به عنوان یک برادر بزرگتر بوده است که وقت آن رسیده که توجه بیشتری به کره شمالی داشته باشد.

بدهی انگلیس به ایران ربطی به پرونده زاغری ندارد/پرونده لوینسون در واشنگتن دنبال شود نه تهران

دومین خبر پربازدید، توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه درباره بدهی انگلیس به ایران بود.

سعید خطیب‌زاده در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در این رابطه گفت: بدهی انگلیس به ایران یک بدهی قطعی است و به قول دوستان با توجه به تاخیر انگلیس در بازپرداخت آن بر روی این بدهی کنترات می افتد. انگلیس باید این بدهی را بپردازد و این موضع ربطی به موضوعات دیگر از جمله مسئله زندانی ها ندارد. خانم زاغری حکم دادگاه را دارد. قوه قضائیه در ایران کاملا مستقل است. او بر اساس حکم قضایی دوران محکومیت خود را طی می کند. هر چند اکنون در مرخصی است.

وی همچنین در مورد حکم یک دادگاه آمریکایی مبنی بر پرداخت ۱.۴۶ میلیارد دلار از سوی ایران به خانواده رابرت لوینسون (شهروند آمریکایی) که خانواده او مدعی هستند که او در ایران ناپدید شده است، گفت: اول از همه این یک موضوع خنده دار است که یک دادگاهی در یک کشور بخواهد دولتی را محکوم کند و این رفتارها همه ناشی از نگاه متوهمانه واشنگتن به مناسبات بین المللی است.

مشکلات اقتصادی با «تلاش مسئولان خسته‌نشو» قابل حل هستند/ترسیدن و خالی کردن میدان عقلانیت نیست

بیانات فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

رهبر انقلاب در بخشی از این مراسم بیان کردند: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، به شرط «تلاش شبانه‌روزی مسئولان» و «مدیریت قوی، جامع و خسته‌نشو» و «تمرکز بر تولید داخلی و چشم امید نداشتن به خارج» قابل حل هستند و سر و صداهای اراذل مسلط بر ملت امریکا هم نباید ذهن کسی را مشغول کند.

ایشان عقلانیت را به معنای محاسبه صحیح دانستند و گفتند: بعضی‌ها اسم عقلانیت و عقل را می آورند اما منظورشان ترس، انفعال و فرار از مقابل دشمن است در حالی‌که فرار کردن و ترسیدن، عقلانیت نیست.

تشکیل نخستین دادگاه جرایم سیاسی با حضور هیات منصفه

خبر بعدی، برگزاری نخستین پرونده جرایم سیاسی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود.

سخنگوی هیئت منصفه جرائم مطبوعاتی و سیاسی گفت: این دادگاه با حضور هیئت قضایی به ریاست قاضی محمدی کشکولی و با حضور هیئت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

از سال ۹۰ تا ۹۸ وام تولیدی و ارز دولتی نگرفتم

محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد و از متهمان پرونده بانک سرمایه، در دادگاه گفت: از ظلم بزرگی که در حق بازیگران شریف سریال شهرزاد شد و از آنها به دلیل همه توهین‌هایی که به خاطر من صورت گرفته بود، با تمام وجود عذرخواهی می‌کنم.

وی همچنین تاکید کرد:  از سال ۹۰ تا ۹۸ وام تولیدی و ارز دولتی نگرفتم.

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد و از متهمان پرونده بانک سرمایه و ۳۳ متهم دیگر پرونده نیز از پربازدیدهای امروز بود.

دولت با تمام ظرفیت به دنبال کاهش فشارها بر اقشار ضعیف جامعه است

تماس تلفنی اسحاق جهانگیری با آیت الله سید محمدجواد علوی بروجردی نیز از خبرهای پرمخاطب بود.

معاون اول رییس جمهور در این تماس در جریان آخرین وضعیت جسمانی و روند درمان آیت الله سید محمدجواد علوی بروجردی قرار گرفت.

وی همچنین گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور و مشکلات ناشی از تحریم های بی سابقه و ظالمانه آمریکا ارائه کرد و گفت: فشارهای اقتصادی از یک سو و مسائل مرتبط با بیماری کرونا، مردم را با فشارهای سنگینی مواجه کرده است که البته دولت با تمام ظرفیت به دنبال کاهش این فشارها بر مردم و به ویژه اقشار و طبقات ضعیف جامعه است.

برنامه هسته‌ای ایران بسیار توسعه یافته است

«مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که برنامه هسته ای ایران چقدر توسعه یافته است؟، گفت: بسیار توسعه یافته. ایران یک چرخه سوخت هسته‌ای کامل دارد. آنها همه توانمندی‌ها را دارند. به همین دلیل، خیلی مهم است که آژانس در محل حضور دارد. بدون ما، جامعه بین المللی کور خواهد بود. بدون ما، هیچ اعتمادی وجود نخواهد داشت.»

آنچه خواندید بخشی از گفت و گوی رافائل گروسی با روزنامه دی پرس اتریش است که از اخبار پربازدید بامداد امروز بود.

آمریکا می‌خواهد منافذ مالی تعامل ایران با جهان را به طور کامل مسدود کند

خبر بعدی، تحلیل یک کارشناس مسایل استراتژیک درباره اهداف آمریکا از تحریم‌های اخیر آمریکا بود.

سیدرضا میرطاهر گفت: اعمال تحریم‌های گسترده اخیر با این هدف انجام می‌شود که تا قبل از ۳ نوامبر، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ بتواند از قبل تعامل و مذاکره با ایران دستاوردی کسب کند.

خبرهای دیگر در این ارتباط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

تحریم‌های اخیر شعارهای توخالی حقوق بشری آمریکا را نشان داد

با مقاومت حداکثری توطئه‌های دشمن نقش بر آب می‌شود

دفاع نیکی هیلی از سیاست های ترامپ در برابر ایران

ترامپ با نابودی برجام، ضربه بزرگی به صلح و امنیت جهانی زده است

تحریم اخیر آمریکا خلاف موازین حقوق بین‌المللی است

***

واکنش ایران به نقض آتش بس اعلام شده میان آذربایجان و ارمنستان

ابراز تأسف ایران از نقض آتش بس اعلام شده میان دو کشور آذربایجان و ارمنستان هم از پرمخاطب ها بود.

سخنگوی  وزارت امور خارجه کشورمان در این رابطه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تاسف از نقض آتش بس اعلام شده در درگیری های اخیر میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان و دعوت از طرفین به خویشتنداری بیشتر، حملات موشکی به زیر ساخت های حیاتی و مناطق مسکونی شهرها و کشتار غیر نظامیان را محکوم کرده و با خانواده های داغدار ابراز همدردی می کند.

از کاپیتولاسیون روسی تا کاپیتولاسیون آمریکایی

گزارش ایسنا به مناسبت سالروز تصویب لایحه قضاوت کنسولی که به لایحه کاپیتولاسیون مشهور شد هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha