• دوشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 99072115768
  • خبرنگار : 71191

خاموشی برج طغرل و پیام‌های تسلیت برای کارشناسان میراث

خاموشی برج طغرل و پیام‌های تسلیت برای کارشناسان میراث

اداره کل میراث فرهنگی استان تهران برای احترام به اقداماتِ مرحوم محسن شیخ‌الاسلامی و ابوالفضل عبیدی و دو نفر دیگر از کارمندان میراث فرهنگی کشور، نورپردازی برج طغرل را در روز سه‌شنبه، ۲۱ مهر به مدت ۱۰ دقیقه خاموش می‌کند.

به گزارش ایسنا، به دنبال درگذشت چهار نفر از کارمندان وزارتخانه میراث فرهنگی که بامداد امروز (۲۱ مهرماه) برای بررسی وضعیت مرمت عمارت پست‌خانه چابهار در حال تردد از محور نیک‌شهر به سمت چابهار بودند و در مسیر به همراه راننده امین چاجی  تصادف کردند و درجا از دنیا رفتند، علی‌اصغر مونسان – وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی - ، محمدحسن طالبیان – معاون میراث فرهنگی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی -، هادی احمدی رویینی - مدیر کل دفتر محوطه‌ها و بناهای تاریخی – و پرهام جانفشان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران - در پیام‌های جداگانه‌ای این اتفاق را تسلیت گفتند.

در متن پیام تسلیت مونسان آمده است: «انالله و انا الیه راجعون/با نهایت تأسف چهار تن از کارکنان خدوم ما در سانحه رانندگی و در حین ماموریت اداری جان به جان‌آفرین تسلیم کردند. اینجانب این ضایعه اندوهبار را به خانواده مکرم مصیبت‌دیدگان و همکاران گرامی تسلیت و تعزیت می‌گویم. از خداوند منان برای جان‌باختگان این حادثه تلخ علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای خانواده‌های داغدار صبر و اجر مسئلت دارم.»

همچنین طالبیان در پیام تسلیت خود نوشته است: «درگذشت چهار تن از همکاران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سانحه رانندگی موجب تألم و تأثر فراوان شد. این عزیزان درحالی‌که در مأموریت اداری بودند، به دیدار پروردگار شتافتند. این مصیبت غمناک را به همکاران و خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گویم. از پروردگار متعال برای درگذشتگان غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان معزی صبر و سلامتی مسئلت دارم.»

احمدی روئینی نیز در پیامی با فاجعه خواندن این اتفاق نوشته است: «خبر کوتاه بود و جانکاه، ناباورانه از دست‌ دادن عزیزان‌مان مهندس ابوالفضل عبیدی، مهندس محسن شیخ الاسلامی و مهندس محمدرضا سندگل سه تن از بهترین کارشناسان حوزه میراث‌فرهنگی کشور و همکارانی خدوم، زحمت‌کش و باغیرت را به سوگ نشسته‌ایم، به نمایندگی از همه همکارانم در دفتر حفظ و احیا به خانواده محترم هر سه عزیز و خانواده بزرگ میراث‌فرهنگی تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال صبر و شکیبایی بازماندگان را خواستاریم.»

در پیام جانفشان هم آمده است: «خبر درگذشت چهار تن از همکاران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  در سانحه رانندگی برای جامعه میراث فرهنگی کشور غمی بسیار سخت و جانسوز بود. ضمن ابراز همدردی با بازماندگان، مصیبت وارده را به فعالان میراث فرهنگی و خانواده محترم این عزیزان از دست‌رفته تسلیت و تعزیت می‌گویم.

محسن شیخ‌الاسلامی در مدت حضور در معاونت میراث فرهنگی استان تهران خدمات ارزنده‌ای را برای صیانت از تاریخ و هویت استان تهران انجام داد.  با توجه به محدودیت‌های ستاد ملی مقابله با  ویروس کرونا در برگزاری مراسم یادبود، برای احترام به خدمات ارزنده مرحوم مهندس محسن شیخ‌الاسلامی و ابوالفظل عبیدی و دو  تن از همکاران از دست‌رفته نزد اهالی میراث فرهنگی، نورپردازی برج طغرل روز سه‌شنبه، ۲۱ مهرماه به مدت ۱۰ دقیقه خاموش می‌شود.»

انتهای پیبام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha