• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99072216283
  • خبرنگار : 50184

رئیس امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی کرمانشاه:

برای تعامل با نخبگان ایرانی خارج از کشور پیش‌قدم شده‌ایم

برای تعامل با نخبگان ایرانی خارج از کشور پیش‌قدم شده‌ایم

ایسنا/کرمانشاه رئیس امور بین الملل دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که اخیرا با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کرده‌ایم، برای ایجاد ارتباط و تعامل با نخبگان علمی ایرانی خارج از کشور قدم پیش گذاشته‌ایم.

دکتر محمود حشمتی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جزییات انعقاد این تفاهم نامه اظهارکرد: از حدود سه ماه پیش پیگیری‌هایی را به منظور انعقاد تفاهم نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دستور کار قرار دادیم.

وی از به نتیجه رسیدن این پیگری‌ها و انعقاد این تفاهم نامه خبر داد و گفت: طبق این تفاهم نامه دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز می‌تواند از برنامه "همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور" که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درحال اجرا است، بهره‌مند شود.

رئیس امور بین الملل دانشگاه صنعتی کرمانشاه اضافه کرد: براساس این برنامه، دانشگاه صنعتی کرمانشاه از این پس می‌تواند با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اساتید ایرانی شاغل در دانشگاه‌های خارجی، نخبگان ایرانی شاغل در شرکت‌های خارجی و یا ایرانیان فارغ التحصیل از دانشگاه‌های معتبر دنیا همکاری‌های آموزشی و پژوهشی داشته باشد.

وی اعلام کرد: این همکاری‌ها می تواند در قالب استاد مدعو و معین، فرصت‌های مطالعاتی، گذراندن دوره پسادکتری و تاسیس شرکت‌های نوپا باشد.

حشمتی گفت: نخبگان علمی که مشمول این تفاهم نامه می‌شوند، درصورتی که در قالب استاد مدعو و معین و یا برای فرصت مطالعاتی در دانشگاه صنعتی کرمانشاه حضور پیدا کنند، معادل اساتید دانشگاه های تهران حقوق و مزایا دریافت خواهند کرد.

وی مدت اجرایی شدن این تفاهم نامه را از مهر امسال تا فروردین سال 1400 اعلام کرد و گفت: معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی شدن این تفاهم نامه در نظر گرفته و همه هزینه‌های همکاری‌هایی که با این نخبگان علمی خواهیم داشت، از سوی این معاونت پرداخت می‌شود.

رئیس امور بین الملل دانشگاه صنعتی کرمانشاه در پایان مهمترین خروجی اجرای این تفاهم را ارتقاء سطح کیفی آموزش و پژوهش در این دانشگاه اعلام کرد و یادآورشد: وجود چنین ارتباطاتی به اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه کمک می‌کند تا با دانش روز دنیا پیش بروند و نسبت به موضوعات جدید در حوزه‌های مختلف آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha