• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99072216690
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۲ مهر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۲ مهر ایسنا

تکرار ادعای انتخاباتی ترامپ مبنی بر تمایل ایران به مذاکره با آمریکا/ پاسخ ایران به ادعاهای نماینده عربستان در سازمان ملل/ ورود مجلس به موضوع خودکشی دانش‌آموز بوشهری/ "گریز" مدیرکل آژانس از جایگاه قانونی‌اش/ تاکید روحانی بر ادامه عرضه سهام شرکت‏ های دولتی/ دستور رئیسی برای برخورد با بازپرس و ماموران "اوباش‌گردانی" و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید

اگر پیروز شوم اولین تماس تلفنی‌ام از ایران خواهد بود!

به گزارش ایسنا،‌ اظهارات رئیس جمهورآمریکا در جمع هوادارانش در استفورد ایالت فلوریدا در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

دونالد ترامپ باری دیگر ادعای انتخاباتی اش را مبنی بر تمایل ایران به مذاکره با آمریکا در صورت پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تکرار کرده و گفت: احتمالا اولین تماس تلفنی ای که پس از پیروزی در انتخابات دریافت می کنم از ایران باشد که بسیار مشتاق یک توافق هستند،  به دلیل این که میزان تولید ناخالص داخلی آن ها زیر ۲۸ درصد است. 

پاسخ ایران به ادعاهای نماینده عربستان در سازمان ملل

دومین خبر پربازدید امروز، پاسخ نماینده ایران در کمیته یکم مجمع عمومی سازمان ملل متحد به ادعاهای سفیر سعودی علیه ایران بود.

حیدرعلی بلوجی از جامعه جهانی خواست این کشور را برای فعالیت پنهانی اتمی خود پاسخگو سازد و گفت: نگرانی در مورد فعالیت‌های هسته ای نشت یافته عربستان سعودی به رسانه‌ها و شناسایی سایت‌های مخفی هسته‌ای در بیابان، نیاز به حمایت گسترده‌ای از تلاش‌های جمعی بین‌المللی دارد تا سعودی‌ها را مسئول رفتارهای خود بدانند. 

ورود مجلس به موضوع خودکشی دانش‌آموز بوشهری

چند روز گذشته خبری درباره‌ی خودکشی دانش‌آموز ۱۱ ساله در بندر دیر بوشهر با طناب دار منتشر شد که حرف و روایات مختلفی درباره علت خودکشی این نوجوان وجود دارد

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی این اتفاق را فاجعه خواند و تاکید کرد که باید این فاجعه علت‌یابی شود و در آینده شاهد تکرار چنین مصیبت‌هایی نباشیم.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان بود.

"گریز" مدیرکل آژانس از جایگاه قانونی‌اش!

«آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره به عنوان مهم‌ترین مرکز یا دیدبان هسته‌ای بین‌المللی مورد توجه کشورها بوده است؛ نهادی که در کارنامه خود به لحاظ سیاسی و حقوقی در برخی مقاطع تاریخی فراتر از قدرت و نفوذ کشورهای صاحب نفوذ عمل کرده است. از این رو جایگاه فنی ـ هسته‌ای و نیز بی‌طرفانه آژانس از سوی کشورهای عضو با حساسیت رصد می‌شود، هر چند که قوانین و مقررات هنوز به یک میزان مساوی اجرا نمی‌شوند با این حال به نظر می‌آید با آمدن رافائل گروسی باید زنگ‌ها را برای حفاظت از جایگاه "فنی"، "حقوقی" و "بی‌طرفی" آژانس به صدا درآورد.»

آنچه خواندید بخشی از گزارش ایسنا با عنوان "گریز مدیرکل آژانس از جایگاه قانونی‌اش" بود که از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

عرضه سهام شرکت‏ های دولتی بدون تردید ادامه می یابد

خبر بعدی، اظهارات رییس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بود.

به گزارش ایسنا ،حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این جلسه  تاکید بر واگذاری سهام دستگاه‏های دولتی را نشان از عزم راسخ دولت برای بهینه‏ سازی روند خصوصی‏ سازی در کشور برشمرد و اطمینان داد که برنامه عرضه سهام شرکت‏ های دولتی در بازار سرمایه بدون تردید ادامه خواهد یافت.

رونمایی از نخستین دستگاه سونوگرافی ساخت متخصصان صنعت دفاعی

رونمایی از نخستین دستگاه سونوگرافی بومی کشور، طراحی و ساخت متخصصان صنعت دفاعی هم از پرمخاطب ها بود.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دفاع، امیر سرتیپ قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع در این مراسم گفت: دستگاه سونوگرافی کالر داپلر با قابلیت های منحصر به فرد وقابل رقابت با نمونه های پیشرفته خارجی و سایر سونوگرافی های پیشرفته  رنگی پرتابل از مزایای مختلفی برخوردار است.  

سخت گیری ها برای حفظ جان شهروندان است/در تمام مرزها به دنبال صلح و افزایش تجارت هستیم

اظهارات علی ربیعی در جلسه هفتگی سخنگوی دولت با خبرنگاران هم از خبرهای پربازدید امروز بود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه قبل ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به علت نادیده گرفتن حفظ جان افراد توسط عده ای به ناچار تصمیمات سخت گیرانه تر اتخاذ شد، گفت: این سخت گیری ها از جمله جرائم انجام شده فقط برای حفظ جان شهروندان است و هدف اصلی توجه جامعه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اهمیت حفظ جان انسانهاست. 

ربیعی دربخش دیگری از این نشست تاکید کرد: ما کماکان در تمام مرزها به دنبال صلح و افزایش تجارت می باشیم و هنوز هم معتقدیم بهترین راه حل صلح برای منطقه و طرح صلح هرمز می باشد . باز هم همگان را به همکاری در این زمینه دعوت می کنیم.

خبرهای دیگر مرتبط با کرونا را در لینک های زیر بخوانید.

چرا عده‌ای از مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند؟

پیشگیری کرونا با رعایت پروتکل های سختگیرانه امکان پذیر است

دلیل مخالفت ما با به تعویق افتادن زمان کنکور پیش بینی شرایط کنونی بود

از تردد خودروهای غیربومی در جاده ها جلوگیری شود

***

دستور رئیسی برای برخورد با بازپرس و ماموران "اوباش‌گردانی"

دستور رئیس قوه قضاییه به دادستان تهران در خصوص برخورد با متخلفان اعم از بازپرس و یا ماموران در ماجرای اوباش‌گردانی اخیر از اخبار پرمخاطب بامداد امروز بود.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در ماجرای اوباش گردانی اخیر، آیت الله رئیسی ازهمان لحظات اولیه اطلاع، به دادستان تهران دستور داده است در خصوص مصادیق تعدی از قانون و نقض حقوق شهروندی، با متخلفین اعم از بازپرس و یا مامورین برخورد شود.

نظامیان گزینه مناسب انتخابات ریاست جمهوری هستند؟

خبر بعدی،‌ تحلیل یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره‌ مطرح شدن گزینه‌های نظامی از سوی برخی اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ بود.

 حمیدرضا ترقی گفت: اگر نظامیان از شاخص‌ها و فیلترهای شورای نگهبان عبور کنند و سایر ویژگی‌های لازم را داشته باشند، مشکلی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نخواند داشت.

وعده‌های فوتبالی مجلس به هواداران پرسپولیس و استقلال

گزارش ایسنا درباره وعده‌های فوتبالی مجلس به هواداران پرسپولیس و استقلال هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

این روزها فوتبال دوستان از شرایط دو باشگاه محبوب و پرطرفدار استقلال و پرسپولیس گلایه دارند؛ انتقاداتی که به مجلس شورای اسلامی و مشخصا فراکسیون ورزش راه یافت تا آنها راهی برای عبور از مشکلات پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha