• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99072216701
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اتاق اصناف اصفهان:

پروتکل‌ها رعایت نشود؛ محدویت اصناف بی‌فایده است

پروتکل‌ها رعایت نشود؛ محدویت اصناف بی‌فایده است

ایسنا/اصفهان رئیس اتاق اصناف اصفهان با اعتقاد بر اینکه با تعطیلی کسبه نمی‌توان کرونا را کنترل کرد، گفت: تا زمانی که بحث فرهنگسازی لازم در رعایت پروتکل‌ها اعمال نشود، این محدودیت ها هیچ فایده ای ندارد.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تخلفات اصناف با وجود محدودیت های دو هفته ای با توجه به وضعیت قرمز اصفهان در ابتلا به کرونا، اظهار کرد: متاسفانه امروز تمام مسئولان و تصمیم گیران تنها تخلفات اصناف را مطرح می کنند، در حالی که هیچ کس حرفی از بیکاری و وضعیت نامناسب اقتصادی اصناف نمی زند.

وی توضیح داد: در محدودیت های کرونا ممکن است به کارمندان دولت بگوییم چند هفته در شرایط دورکاری و یا شیفت بندی باشند ولی آنها در این محدودیت ها حقوق خود را دریافت می کنند، اما متاسفانه امروز بسیاری از مدیران، رسانه ها و ... برای کنترل کرونا عنوان می کنند که چرا اصناف تعطیل نمی کنند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: باید درنظر داشت که اگر صنفی به دلیل ابتلای بالا کرونا، تعطیل کند از کدام محل باید امرار معاش داشته باشد، چراکه اصناف معمولا ناچار به پرداخت اجاره محل، دستمزد کارگران و یا وصول چک های بانکی خود هستند.

اصناف کار نکنند، هزینه معاش نخواهند داشت

وی تاکید کرد: اگر اصناف کار نکنند، امکان تامین هزینه های معاش خود را ندارند، اما متاسفانه امروز به نوعی این مطالبه ایجاد شده که چرا اصناف را تعطیل نمی کنند.

جهانگیری با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل ها، اظهار کرد: رعایت پروتکل ها در بحث زدن ماسک و ... نیازمند فرهنگ سازی است.  

وی تاکید کرد: تعدادی صنوف حتی پیش از شیوع کرونا، سلامت محور بودند و تا زمانی که تاییدیه سلامت بهداشتی را نگیرند، امکان فعالیت آنها وجود ندارد.

با وجود محدودیت ها تردد در اصفهان هنوز زیاد است

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی امروز و ... از مسئولان خواستاریم که بر تعطیلی اصناف برای کنترل کرونا تاکید نکنند.

وی در مورد محدودیت هایی که به دلیل کرونا اتخاذ شده است، گفت: تا زمانی که بحث فرهنگسازی لازم در رعایت پروتکل ها اعمال نشود، این محدودیت ها هیچ فایده ای ندارد.

جهانگیری گفت: با وجود برخی محدودیت ها در اصفهان متاسفانه میزان تردد مردم در شهر نه تنها کم نشده، بلکه همانند قبل زیاد است و همچنان حمل و نقل عمومی اتوبوس و مترو شلوغ است.

وی درباره باز بودن کافی شاپ ها، گفت: کافی شاپ ها به صورت بیرون بر فعالیت می کنند و تنها مراکز تجمعی آنها تعطیل است و اگر کافی شاپ و فست فودها ارائه خدمات در محل داشته باشند به طور قطع با آنها برخورد و حتی پلمب می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha