• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99072216738
  • خبرنگار : 50310

دلفان، رکورددار بیکاری در کشور

دلفان، رکورددار بیکاری در کشور

ایسنا/لرستان بیشترین درصد بیکاری کشور در شهرستان دلفان وجود دارد که معضلات اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق ریشه در بیکاری دارد.

یحیی ابراهیمی در بازدید از شهرک صنعتی دلفان با اشاره به زندگی بالغ‌بر ۱۶۰ هزار نفر به طور ثابت در این شهرستان، اظهار کرد: در دو شهرستان سلسله و دلفان حتی یک کارخانه وجود ندارد و بیشترین درصد بیکاری کشور در دلفان است که باعث معضلات اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق را در پیش دارد.

وی با اشاره به اینکه در دو شهرستان سلسله و دلفان نعمت‌های خدادادی وجود دارد، بیان کرد: در این شهرستان‌ها آب و خاک و زمین مناسب و افراد تحصیلکرده داریم ولی متأسفانه نه‌تنها از ریل توسعه جا مانده‌اند بلکه از آن خارج شده‌اند.

ابراهیمی افزود: مطالبات امروز مردم دلفان همان مطالبات ۴۰ سال قبل است، امروز نیاز اساسی مردم ما اشتغال است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برخی از قوانینی که مجلسیان صادر و دولتیان مصوب می‌کنند قابلیت اجرا در محیط را ندارند.

وی افزود: طی ملاقات‌هایی که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم دستور دادند خط ویژه اعتباری جهت اشتغال‌زایی در شهرستان‌های سلسله و دلفان ایجاد شود، یک خط ۷۰۰ میلیارد تومانی و یک خط ۳۰۰ میلیارد تومانی گرفتیم و دستورات اشتغال‌زایی در مرکز دو شهرستان و تجهیز بیمارستان تأمین اجتماعی خرم‌آباد را گرفتیم.

ابراهیمی عنوان کرد: چه اتفاقی افتاده که بعد از ۴۰ سال هنوز یک کارخانه در لرستان و شهرستان‌های سلسله و به ویژه دلفان وجود ندارد و همان مطالبات ۴۰ سال قبل را داریم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مسئولان قبلی نیز بازدیدهایی داشتند ولی خروجی برای استان و شهرستان نداشته، عنوان کرد: ۱۵ سال پیش گفتند شهرک صنعتی دلفان باید افتتاح شود اما این مدت طول کشیده است.

وی بیان کرد: انتظار داریم برایمان زمانبندی انجام دهید، لرستان بعداز گیلان و مازندران پُرآب ترین استان کشور است اما نه در حوزه کشاورزی، نه صنعت و نه گردشگری اقدام کردند.

ابراهیمی عنوان کرد: نسبت به مردم دلفان به شکل عملیاتی ویژه منطقه را ببینید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha