• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99072216830
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

ساخت ۸۰۰۰ واحد مسکونی طرح ملی مسکن در خراسان رضوی

ساخت ۸۰۰۰ واحد مسکونی طرح ملی مسکن در خراسان رضوی
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام استان خراسان رضوی گفت: در قالب طرح اقدام ملی مسکن ۸۰۰۰ واحد مسکونی در استان خراسان رضوی احداث می‌شود.

عبدالله ارجاعی در جلسه شورای مسکن کاشمر که ۲۲ مهر ماه در سالن جلسات فرمانداری کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که حدود دو ماه قبل با نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی منعقد شد، ۲۵۰ واحد در این شهرستان احداث می‌شود.

وی بیان کرد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تا کنون شهرداری کاشمر همکاری بسیار خوبی داشته و از سوی ما نیز برای احداث این واحدها در شهرستان مشکلی وجود ندارد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام استان خراسان رضوی ادامه داد: اگر قیمت هر متر مربع زمین بیش از یک‌سوم هزینه متر مربع ساخت باشد از حالت ۹۹ ساله خارج شده و ضمن اینکه مشکلاتی را به وجود می‌آورد به درد مردم هم نخواهد خورد.

وی مطرح کرد: باید مشکل ۹۹ ساله کردن زمین را در شهرستان رفع نمود در غیر این صورت اگر به وزارتخانه کشانده شود سختی‌های خود را خواهد داشت، می‌شود این مشکل را در شهرستان و استان حل نمود.

ارجاعی گفت: اگر قرار باشد مردم پول زمین را پرداخت کنند در توانشان نخواهد بود و طرح کلا انجام نمی‌شود اما می‌توان مجدد به تمام کسانی که ثبت‌نام نمودند، اطلاع‌رسانی کرد و همه مسائل را به درستی برایشان تشریح کرد.

وی عنوان کرد: از روزی که بانک اسامی متقاضیان را به ما اعلام کند طی مدت ۱۵ روز مناقصه برگزار و پروژه احداث مسکن را کاشمر آغاز می‌کنیم، در زمینی که برای این شهرستان معرفی شده ۲۵۰ واحد احداث می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان خراسان رضوی عنوان کرد: در این پروژه ۴ واحد بالای پیلوت ساخته می‌شوند و بلوک‌ها ۱۶ واحدی و همه دارای آسانسور هستند، اگر آسانسور نباشد با توجه پیر شدن جمعیت طی چند سال آینده طبقه‌های دوم به بالا هیچ ارزشی نخواهند داشت.

فرماندار کاشمر در این جلسه گفت: چون سرمایه‌گذاری منطقه و شهرهای اطراف در کاشمر صورت می‌گیرد، به همین دلیل جایگاه متفاوتی با دیگر شهرستان‌ها دارد.

مسلم ساقی افزود: با توجه به رفت‌ و آمدهای بسیاری که در کاشمر داریم می‌طلبد در حوزه مسکن نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد، اگر چه در مرحله اول استقبال خوبی از طرح اقدام ملی مسکن نشد اما با اطلاع‌رسانی وسیع‌تری که انجام شد آمار به ۲۷۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه از ۷۵ نفری که تا کنون مراجعه کردند، ۴۰ نفرشان به بانک مراجعه کرده و قسط اولیه را پرداخت نمودند، عنوان کرد: اگر چه جانمایی نادرست مسکن مهر یکی از مشکلات در شهرهای مختلف بود اما جانمایی زمین طرح ملی مسکن در کاشمر بسیار خوب بوده است.

فرماندار کاشمر بیان کرد: آمادگی داریم زمین‌های خارج از محدوده را داخل محدوده بیاوریم، البته از سال‌ها قبل نقشه طرح جامع کاشمر در شورای عالی شهرسازی معطل مانده و موجب بروز مشکلاتی شده است.

در این جلسه نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تمام تلاش ما خانه‌دار کردن افرادی است که وضعیت معیشتی خوب و خانه‌ای ندارند.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین افزود: خوشبختانه تمامی دستگاه‌های خدماتی در طرح اقدام ملی مسکن پای‌ کار هستند و همکاری لازم را خواهند داشت، در همین راستا پیشنهاد می‌شود تعداد واحدهای کاشمر از ۲۵۰ واحد به ۴۰۰ واحد افزایش یابند.

عدم استقبال مردم از طرح اقدام ملی مسکن

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشمر نیز در ادامه جلسه شورای مسکن گفت: از آبان ماه سال گذشته که طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور کلید خورد ۸۰۰ واحد به کاشمر برای احداث ابلاغ شد که پس از تشکیل کمیته تأمین زمین یک هکتار زمین بلامعارض معرفی شد.

سید مرتضی عابدی با بیان اینکه طی ۴ مرحله ۲۴۰۰ نفر در شهرستان کاشمر ثبت‌نام کردند، افزود: از این تعداد ۸۰۰ نفر فرهنگیان هستند، همچنین از ۲۴۰۰ نفر تا کنون ۱۲۰۰ نفر پالایش شدند که به دلایل مختلف فقط ۲۷۰ نفر واجد شرایط معرفی شدند.

وی مطرح کرد: تا کنون ۷۵ نفر از ۲۷۰ نفر واجد شرایط به بانک معرفی شدند که حدود ۴۰ نفرشان فقط آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند، امید داریم تا آخرین روز مهلت پرداخت تمامی افراد آورده اولیه خود را واریز کنند در غیر این صورت حذف می‌شوند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشمر تصریح کرد: اگر چه طرح اولیه برای ساخت مسکن ۴ طبقه روی پیلوت بوده اما به علت اینکه سطح فرهنگی شهر کاشمر تراکم بالا را نمی‌پذیرد قطعاً مشکلات و تبعات دیگری را در پی خواهد داشت.

وی از عدم استقبال مردم کاشمر از طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: با توجه به اینکه آورده اولیه متقاضیان ۴۰ میلیون تومان اعلام شده و از سویی وام ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد برای شهروندان هزینه بسیار سنگینی دارد، البته زمانی که طرح اعلام شد مربوط به آبان ماه سال گذشته بوده و طی این مدت هزینه ساخت و زمین افزایش دو برابری داشته به همین دلیل مردم استقبال نمی‌کنند.

عابدی گفت: در توان بسیاری نیست که طی سه سال اول، آورده ساخت را تأمین کرده و در سه سال بعدی هزینه زمین را پرداخت کنند، این موجب شده که عده‌ای از همان افراد واجد شرایط هم انصراف دهند، می‌طلبد در این خصوص واگذاری زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله انجام شود تا مردم بیشتر بتوانند استفاده کنند.

در این جلسه مقرر شد از سوی شهرداری برای ۵۰ رفتگر و از سوی آموزش‌ و پرورش برای ۱۰۰ فرهنگی در قالب طرح ملی مسکن خانه احداث شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha