• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99072317192
  • خبرنگار : 50176

فرماندار شهرستان:

۹۰ درصد جمعیت چگنی روستایی هستند

۹۰ درصد جمعیت چگنی روستایی هستند

ایسنا/لرستان فرماندار چگنی گفت: ۹۰ درصد جمعیت چگنی روستایی هستند.

قدرت‌الله ترابی نژاد در جلسه کارگروه اشتغال که امروز ۲۳ مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: چگنی با ۴۵ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش و شش دهستان است که عمده فعالیت مردم دامپروری و کشاورزی است.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش صنایع فعالیت‌های دارند و در این راستا وضعیت خوبی دارد؛ کشت و صنعت لرستان که در حدود ۱۱۰۰ نفر در آن مشغول فعالیت هستند.

فرماندار چگنی خاطرنشان کرد: شهرک دام سفید کوه ۱۰۰ واحد دامپروری دارد که ظرفیت خوبی بوده همچنین معدن سنگ گوهره که در کشور تک و نمونه است و سنگ گوهره مربوط شهرستان چگنی است.

ترابی‌نژاد اضافه کرد: حدود ۲۸ معدن در شهرستان هست که عمدتاً ۱۹ تا آن فعال است و در این معادن حدود ۱۰۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: صنعت مرغ ماهان ۱۰۰ هزار قطعه‌ای نیز در شهرستان وجود دارد که اگر زنجیره آن تکمیل شود ظرفیت بسیار بالایی است.

فرماندار چگنی با بیان اینکه دامداری سنتی و کارخانه الکل سازی ویسیان در شهرستان وجود دارد، افزود:  شهرک صنعت فولاد در شهرستان هست ولی متأسفانه تاکنون حدود دو سال بوده تعطیل شده است.

ترابی نژاد ادامه داد: صنایع‌دستی در شهرستان وجود دارد که ظرفیت‌های خوبی است اما در بعد تشکیلات اداری ضعیف هستیم و باید مستقل شود.

وی عنوان کرد: تأمین اجتماعی شعبه مستقل ندارد که با ایجاد شعبه مستقل می‌تواند کمک خوبی باشد برای اینکه خدمت‌رسانی بهتری به افراد تحت پوشش داشته باشد همچنین شهرستان نیازمند ساختمان اداری اداره کار است.

فرماندار چگنی با بیان اینکه مجموعه ورزشی در شهرستان وجود ندارد، اظهار کرد: زمینی تهیه شده که پنج هکتار است اگر کمک شود از همین زمین ۲۰۰۰ متر برای کارگران اختصاص یابد که در این راستا آمادگی داریم که چنینی کاری انجام دهیم.

ترابی نژاد تصریح کرد: ۱۳ واحد شن و ماسه، حدود ۱۴ پرورش ماهی و مزارع و شالیزار در شهرستان وجود دارد که ظرفیت‌های خوبی در بحث اشتغال است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای بیمه کارگران ساختمانی، قالیبافان و عشایر و روستاییان تدابیری اندیشیده شود و برای عشایر و روستاییان یا بیمه رایگان یا با حداقل در نظر گرفته شود.

فرماندار چگنی اضافه کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد جمعیت شهرستان روستایی هستند برای مشاغل خانگی تسهیلات کم‌بهره اختصاص داده شود.

ترابی نژاد بیان کرد: صنایع کوچکی و خرد می‌تواند بهترین کار برای ایجاد اشتغال پایدار باشد که در این زمینه فعالیت‌های خوبی شده و در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نفر در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha