• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 99072317402
  • خبرنگار : 71511

وزیر بهداشت در حاشیه جلسه دولت خبر داد

اعمال محدودیت تردد برای ۵ کلانشهر در تعطیلات پیش رو

 اعمال محدودیت تردد برای ۵ کلانشهر در تعطیلات پیش رو

وزیر بهداشت گفت: رئیس جمهور اجازه اعمال محدودیت در پنج کلانشهر تهران، اصفهان، ارومیه، کرج و مشهد را داده و در روزهای تعطیل پیش رو محدودیت ها اجرا می شوند.

به گزارش ایسنا، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیات دولت امروز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید به موج سوم کرونا بپردازیم که بخشی از کشور را گرفتار کرده است. ما با بررسی هایی که روی ویروس انجام دادیم، متوجه شدیم ویروس دچار تغییرات و جهش‌هایی شده است ؛ گرچه در بیماری زایی هنوز مشخص نیست اما در سرعت انتشار و گرفتار کردن جمعیت کشور برایمان مشخص است که سرعت عمل بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل زنگ خطری است برای کشور برای رعایت فاصله گذاری، برای کمتر شدن مسافرت‌ها و برای استفاده بیش‌تر از ماسک. با تشدید شرایط فعلی جریمه ای برای جمعیتی که پروتکل‌های بهداشتی را مراعات نمی کردند و حقوق دیگران را مورد تهدید قرار می دادند وضع کردیم که امیدوارم با وضع این قوانین در کنترل کرونا موفق شویم.

نمکی گفت: دیروز خدمت رئیس جمهور محترم درخواستی را تقدیم کردم و از ایشان خواستم اجازه دهند در پنج شهر مهم که میزان شیوع ویروس بالا است و ممکن است گرفتاری های بیش تری پیش آید مثل کلانشهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلی منع عبور و مرور و محدودیت اعمال کنیم و ایشان بلافاصله موافقت کردند. امیدواریم با اجرای این موضوع در سه روز تعطیلی در کاهش تردد ها در راستای کاهش بیماری قدم هایی برداریم.

وی یادآور شد: استراتژی هایی تنظیم کردیم که علاوه بر اعمال محدودیت های جدید در قسمت های پرخطر ، برنامه های سنگین تری مثل بیماریابی و انجام تست ها صورت  دهیم. همکاری های جدیدی هم با سازمان بسیج و سازمان های مردم نهاد را  شروع کردیم.

نمکی در پایان گفت: با توجه به فصل سرما برنامه های جدیدی را برای مبارزه با کرونا تدوین کردیم که یکی از اضلاع آن سخت گیری های بیشتر است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۳ ۱۲:۴۶

چرا دقیقا اعلام نمیکنن که این محدودیت به چه شکل خواهد بود؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۳ ۱۳:۱۳

تورو خدا به جای اینهمه حرف زدن زودتر عمل کنید الان چند روزه همش دارین از کارهایی که میخواین بکنین حرف میزنین ویروس هم داره جولان میده یکسری آدم سبکسر هم دارن هرکاری میخوان میکنن

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۳ ۱۳:۴۱

خب اهالی این پنج شهر زودتر از تعطیلات به سفر میرن ضمنا باید شمال رو منع رفت و آمد و شد کنید نه تهران که خلوت میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۳ ۱۶:۲۶

متاسفانه روز گذشته به علت واهی و ظاهرا به علت کمبود بودجه دولت در صدد درآمد زایی از هر روشی و با ایجاد محیطهای خطرناک در ادارات مالیاتی ایجاد شده. با دعوت هیئتی در دارایی و دعوت از نمایندگان شرکتها مواجه با صحنه هایی گردیدیم که بسیار جای تاسف دارد. شلوغی بی حد و اندازه و دعوت از شرکتهای بسیار زیاد و جمع شدن در فضاهای بسیار کوچک مطمینا تاثیر بسیار زیادی در شیوع کرونا دارد. ماه گذشته مسئول مالی شرکت دچار کرونا شده و اجبارا مدیرعامل شرکت که سن بیش از 60 سال دارد مجبور به شرکت شد. خدا کند مبتلا نشده باشدو قابل توجه دست اندرکاران و مسئولین کرونای کشور که کاش یک بار به ادارت مالیاتی مرجعه نمایند