• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99072317497
  • خبرنگار : 30077

تولد ۴۲۵ نوزاد در بیمارستان شفا سمنان در ۶ ماهه سالجاری

تولد ۴۲۵ نوزاد در بیمارستان شفا سمنان در ۶ ماهه سالجاری

ایسنا/سمنان سرپرست بیمارستان شفا سمنان از تولد ۴۲۵ نوزاد در دوران کرونا در تنها بیمارستان تامین اجتماعی استان سمنان خبر داد.

دکتر مجید مطلبی با اعلام این خبر گفت: با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در بیمارستان شفا، هیچ جای نگرانی برای مادران باردار و سایر گیرندگان خدمات از بابت مراجعه به بخشهای مختلف این مرکز وجود ندارد

وی ضمن اعلام اینکه تمامی شیوه نامه های ارسالی از سوی وزارت بهداشت بطور کامل در بخش زایشگاه بیمارستان شفا اجرا می شود افزود: از زمان شیوع کرونا توجه ویژه ای به اجرای دستورالعملهای بهداشتی و پیشگیرانه در موضوع شیوع کرونا در واحد لیبر به جهت حفظ سلامت همزمان مادر و نوزاد داشته ایم. وی با بیان اینکه انجام زایمان طبیعی و سزارین بنا به فراخور زمان و بدون آنکه بتوان تغییر خاصی در موعد آن ایجاد کرد باید انجام شود اظهار داشت: مادران باردار از جمله گروه های پرخطر در مواجهه با بیماری کرونا بوده و از این رو عملکرد مناسب کارکنان زایشگاه در اجرای شیوه های نامه های بهداشتی بسیار مهم و حساس می باشد.

سرپرست بیمارستان شفا سمنان آمار متولدین در تنها بیمارستان تامین اجتماعی استان سمنان را طی شش ماهه ابتدای سالجاری ۴۲۵ نوزاد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۲۷ نوزاد با زایمان طبیعی و مابقی با زایمان سزارین به دنیا آمدند که ۲۰۴ نوزاد دختر و ۲۲۱ پسر بوده اند.

مطلبی ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه و شبانه روزی پرسنل واحد لیبر این مرکز بیان داشت: در دوران کرونا بدلیل اهمیت بسیار بالای موضوع پیشگیری از ابتلای مادر و یا نوزاد به ویروس و انجام زایمان تحت مراقبتهای ویژه کرونایی فشار کاری مضاعفی بر کارکنان زایشگاه وارد آمده است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه مادر باردار با علائم کرونا ضمن اختصاص بخش جداگانه، تمامی اقدامات لازم توسط کارکنان بخش لیبر با هماهنگی پزشکان متخصص زنان و عفونی برای حفظ سلامت مادر و نوزاد انجام می شود. وی تاکید کرد: هیچ جای نگرانی برای بیمه شدگان سازمان از بابت مراجعه به بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی بیمارستان شفا وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha