• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99072317596
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۳ مهر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۳ مهر ایسنا

خبر خوش رییس جمهور/ محدودیت های دولت در بخش بودجه/ انتقاد نماینده کرمانشاه از لزوم نامگذاری فیلم‌های تولید داخل به زبان فارسی/ نامه نمایندگان استان مازندران به رئیس جمهور برای بستن جاده‌های شمال کشور/ طرح تعطیل کردن موقت صید ترال در آستانه تصویب در فراکسیون محیط زیست و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید

۱۰ سال تحریم تسلیحاتی علیه ایران، هفته آینده لغو می شود/دولت لحظه‌ای از مشکلات مردم غافل نیست

به گزارش ایسنا، اعلام خبر لغو تحریم تسلیحاتی ۱۰ ساله ایران در صدر اخبار پرمخاطب بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با اعلام اینکه یکشنبه هفته آینده تحریم تسلیحاتی ۱۰ ساله ایران، لغو خواهد شد و گفت: ما برای این موضوع چهار سال با آمریکا جنگیدیم و آنها به این در و آن در می‌زدند که چنین اتفاقی نیفتد، اما به خاطر ایستادگی مردم و تلاش مسئولان و دیپلمات‌ها این تحریم کنار خواهد زده شد.

رییس جمهور در بخش دیگری از این جلسه با بیان این‌که می‌داند مردم ایران در فشار اقتصادی هستند، تاکید کرد: می‌خواهم به مردم اطمینان بدهم که دولت همه توان خود را برای تامین ارز و کالاهای مورد نیاز به کار برده و خواهد برد و لحظه‌ای از درد و مصائب و مشکلات مردم غافل نیست.

اصحاب فرهنگ و هنر در ایران مظلوم هستند/دولت با محدودیت های فراوانی در بخش بودجه روبرو است

دیدار اعضای شورای عالی خانه هنرمندان ایران و مدیران خانه های سینما و تئاتر با معاون اول رییس جمهور هم دومین خبر پربازدید امروز بود.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر در ایران مظلوم هستند، بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به این قشر فرهیخته تأکید کرد و گفت: دولت در حد توان دغدغه ها و نگرانی های اصحاب فرهنگ و هنر را مرتفع خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به شرایط سخت و خطیر پیش روی دولت تصریح کرد: دولت با محدودیت های فراوانی در بخش بودجه روبرو است؛ اما تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا اجازه ندهد که یأس و ناامیدی بر جامعه مستولی شود.

نامه نمایندگان استان مازندران به رئیس جمهور برای بستن جاده‌های شمال کشور

خبر بعدی،‌ نامه نمایندگان استان مازندران به رئیس جمهور برای بستن جاده های شمال کشور بود.

محمد علی محسنی بندپی گفت که در این نامه از رئیس جمهور درخواست شده که در ایام تعطیلات پیش رو با اعمال محدودیت‌های اجازه ورود مسافران را به استان‌های شمالی کشور ندهند.

نیروی انتظامی جلوی سفرهای غیرضروری را بگیرد

در همین رابطه سیدعلی موسوی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از سفرهای غیرضروری از دولت و نیروی انتظامی خواست که جلوی ترددهای غیرضروری مردم را بگیرند.

خبرهای دیگر درباره کرونا را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

مردم به مسافرت نروند تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود

تحریم ١٨ بانک ایرانی نمایش تبلیغاتی ترامپ برای انتخابات آمریکاست

کشنده ترین عامل در کرونا ترس است

مردم به سفر نروند

افرادی که بیشتر در دید جامعه هستند باید پروتکل ها را بیشتر رعایت کنند

***

انتقاد نماینده کرمانشاه از لزوم نامگذاری فیلم‌های تولید داخل به زبان فارسی

انتقاد نماینده مردم کرمانشاه در مجلس از اظهارات اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر لزوم نامگذاری فیلم‌های تولید داخل به زبان فارسی هم از پرمخاطب ها بود.

محمد رشیدی در صفحه رسمی توییترش نوشت: «اجبار و الزام به نامگذاری فیلم‌های تولید داخل به اسامی فارسی ضمن اینکه در تضاد با اصول ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی است کاملا در راستای تضعیف وحدت ملی است.‏ ایران سرزمینی است که رنگین کمانی از اقوام غیور، باوفا، ولایتمدار و ایثارگر و فرهنگ ساز است که به این آب و خاک عشق می‌ورزند.»

طرح تعطیل کردن موقت صید ترال در آستانه تصویب در فراکسیون محیط زیست

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست از طرح آیش دریا و تصمیم این فراکسیون مبنی بر «تعطیل کردن موقت صید ترال» خبر داد و گفت: سازمان شیلات در مسئله ترال هم سیاست‌گذار و ناظر است و هم منتفع است.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود. 

تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران در بحبوحه کرونا بی‌رحمی است

تحلیل روزنامه نیویورک‌تایمز درباره اعمال تحریم‌های اخیر آمریکا بر بانک‌های ایرانی هم دیگر اخبار پر بازدید بود که در گزارشی اعمال این تحریم‌ها را با وجود بیماری همه‌گیر کرونا بی‌رحمی تلقی کرد.

توضیحات واعظی نسبت به گزارش دیوان محاسبات درباره مدیران متخلف دولتی

خبر بعدی، توضیحات رییس دفتر رییس جمهوری نسبت به گزارش دیوان محاسبات درباره مدیران متخلف دولتی بود.

محمود واعظی در این باره گفت: من تعداد گزارش‌هایی که دیوان محاسبات کشور به دولت واصل کرده است را نمی‌دانم اما حرفم این است که مدیران از یک رده‌ای به بالا اگر تخلف و ادعایی درباره‌شان وجود دارد باید در نهایت ریاست‌جمهوری مورد بررسی قرار گیرد.

بازخوانی ماجرای ترور یک امام جمعه با نارنجکِ التقاط

بازخوانی ماجرای ترور آیت‌الله عطاء‌الله اشرفی اصفهانی در محراب نماز جمعه کرمانشاه هم از پرمخاطب های بامداد امروز بود.

چرا عربستان به «سعد حریری»  چراغ سبز نشان نداد؟

خبر بعدی، تحلیل یک کارشناس مسائل غرب آسیا درباره چراغ سبز عربستان به «سعد حریری» بود.

حسن هانی‌زاده  گفت: با توجه به خلأ سیاسی موجود در لبنان و بن‌بست به وجود آمده در انتخاب نخست‌وزیر جهت تشکیل کابینه در لبنان، سعد حریری از این فرصت برای اعلام آمادگی خود جهت پذیرش مسئولیت دولت در این کشور عربی استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha