• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99072317621
  • خبرنگار : 30054

تجهیزات آشپزخانه صنعتی از طراحی تا خرید

تجهیزات آشپزخانه صنعتی از طراحی تا خرید

تجهیزات آشپزخانه صنعتی نقش مهمی در راه اندازی و اداره آشپزخانه های صنعتی و سنتی، کافی شاپ ها، رستوران ها، فست فودها، هتل ها، بیمارستان ها، مراکز نظامی و کترینگ ها دارند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام شرکت تجهیز گستر خاورمیانه، این تجهیزات حرفه ای مدلهای مختلفی دارند و در  تمام مراحل کار  از  آماده کردن مواد اولیه گرفته تا پخت و سرو و شستن ظرف ها به شما کمک می کنند. افرادی که می خواهند کاری در زمینه غذا و نوشیدنی راه اندازی کنند، اولین دغدغه و کارشان این است که تجهیزات کاربردی و مناسبی پیدا و خریداری کنند.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی به ۶ دسته اصلی و مهم تقسیم می شوند که در زیر مفصل آنها را توضیح داده ایم. البته تجهیزات نظافتی، تجهیزات هود و تهویه، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و تجهیزات انبارداری از دیگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی نیز می باشند.

. تجهیزات آماده سازی

تجهیزات آماده سازی از مهم ترین تجهیزات و لوازم می باشند که قبل از شروع پخت و پز از آنها استفاده می شود و به گونه ای هستند که فرآیند پخت را آسان تر و سریع تر می کنند.

این تجهیزات عبارتند از سماور، خرد کن صنعتی، چرخ گوشت، کباب زن، دستگاه پوست کن، سیب زمینی خلال کن، ترموس، سیخ گیر و تمام تجهیزاتی که برنج، مرغ، گوشت و سیب زمینی را برای پخت آماده می کنند.

تجهیزات آماده سازی نقش مهمی در رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی ایفا می کنند زیرا در این مکان ها قبل از شروع به پخت و پز باید مواد اولیه و مورد نظر آماده و کنار گذاشته شوند. این تجهیزات انواع مختلفی دارند و شما باید قبل از خرید آنها همه ویژگی ها و کاربردشان را بدانید.

همچنین بهتر است در مورد فعالیت خود و غذاهایی که می خواهید بپزید اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین ابزار و وسایل را خریداری کنید.

. تجهیزات پخت

تجهیزات پخت جزء مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات محسوب می شوند و در طی فرآیند پخت مورد استفاده قرار می گیرند. این تجهیزات عبارتند از دیگ های پخت خورشت، دیگ های صنعتی پخت برنج و پلوپز، دیگ های چلوپز، کباب پز، سرخ کن، دستگاه گریل، جوجه گردان، اجاق گاز، فر پیتزا، بخار پز و گرم خانه خشک و مرطوب.

بهتر است بدانید هر یک از این تجهیزات پخت انواع مختلفی دارند و هر یک دارای کارایی های متنوعی نیز هستند. شما قبل از خرید باید شرایط و محیط کاری خود را بررسی کنید و سپس مدل مناسب را انتخاب و خریداری نمایید.

. تجهیزات سرو

این تجهیزات عموما در سالن سرو و پذیرایی و بطور دائم مورد استفاده قرار می گیرند و باید یکسره شست و شو و استریل شوند. بهتر است تجهیزات سرو از جنس استیل و ضد زنگ باشند تا طی شست و شوی مداوم آسیب نبینند و به خوبی تمیز و براق شوند.

شیک و تمیز بودن این تجهیزات به شدت به چشم مشتری می آید و در نظر نهایی و رضایت او تاثیر زیادی دارد. هنگام خرید سعی نمایید بهترین و باکیفیت ترین جنس را انتخاب و خریداری کنید.

. تجهیزات شست و شو

این تجهیزات در آشپزخانه صنعتی قرار می گیرند و برای شستن ظروف و وسایل از آنها استفاده می شود. این تجهیزات دارای محفظه‌های گرما و حرارت هستند و شما می توانید براحتی با توجه به تعداد ظروف و میزان کثیفی آنها، مقدار حرارت و آب ورودی به دستگاه را تنظیم کنید. لوازمی مانند سینک ظرفشویی و ماشین ظرفشویی صنعتی جزء این تجهیزات هستند.

. تجهیزات برودتی

از تجهیزات برودتی برای منجمد کردن مواد غذایی و سرد کردن آنها استفاده می شود. این تجهیزات عبارتند از یخچال، فریزر، آب سردکن و یخ ساز صنعتی.

در اکثر رستوران ها و کافی شاپ ها مواد خوراکی وجود دارند که نیازمند سریع سرد شدن و خنک شدن هستند (مانند ژله ها)، در این صورت این تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین مواد اولیه نیاز به منجمد شدن و نگهداری در فریزر یا یخچال دارند تا طول عمر آنها افزایش پیدا کند و فاسد نشوند.

. تجهیزات حمل و نقل

از این تجهیزات برای حمل و نقل و جا به جایی مواد غذایی در آشپزخانه و هنگام سرو استفاده می گردد. این تجهیزات باید حتما مقاومت بالایی داشته باشند و از نظر ظاهری زیبا و چشم نواز نیز باشند.

هنگام خرید این تجهیزات سعی کنید زیباترین و شیک ترین ها را انتخاب کنید و این انتخاب باید به گونه ای باشد که با دکوراسیون و محیط کار شما هماهنگی و همخوانی کامل داشته باشد.

با استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی با کیفیت می توان خیلی راحت و به آسانی رضایت مشتریان را جلب کرد و تعداد آنها را افزایش داد. از دیگر مزایای استفاده از این تجهیزات صنعتی و حرفه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

. افزایش کیفیت پخت و طبخ غذاها

. افزایش سطح بهداشت غذاها و محیط کار

. افزایش میزان پخت غذاها

. استفاده بهینه از فضای آشپزخانه و محیط کاری

. سرویس دهی بهتر و باکیفیت تر

. کاهش ضایعات و دور ریزهای مواد غذایی

هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی بهتر است به ۴ مورد زیر توجه کنید تا بتوانید انتخابی مناسب و بی نقص داشته باشید.

. برند

. مدل

. کاربرد

. کیفیت و دوام

تجهیزات آشپزخانه صنعتی دارای انواع و مدلهای مختلفی است که هر یک کاربرد خاص خود را دارند. شما باید با توجه به طراحی محیط کاری خود تجهیزات مورد نظرتان را انتخاب و سپس خریداری کنید. همکاران ما در بخش فروش می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha