• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۲۲:۵۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99072317895
  • خبرنگار : 50176

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

جهاد دانشگاهی لرستان در بحث مشاغل خانگی موفق عمل کرده است

جهاد دانشگاهی لرستان در بحث مشاغل خانگی موفق عمل کرده است

ایسنا/لرستان رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جهاد دانشگاهی لرستان در بحث مشاغل خانگی موفق عمل کرده است.

مهناز امامدادی در دیدار معاونین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه در لرستان که شامگاه ۲۳ مهرماه صورت گرفت، اظهار کرد: در مشاغل خانگی بحث تسهیلات بخش اندکی از کار ما است بخش عمده ما نگاه تکمیلی مشاغل خانگی است.

وی تصریح کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  در سه فاز در حال انجام است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: مرحله اول  این طرح شناسایی ظرفیت‌ها است تمام ظرفیت‌ها که می‌توانند باشند و افراد حقیقی و حقوقی که می‌توانند ما را کمک کنند شناسایی می‌شوند.

امامدادی اضافه کرد: در بخش دوم توانمندسازی آموزش، مشاوره و هدایت بوده و فاز سوم اتصال به بازار است که برندسازی و اتصال به بنگاه‌های بالادستی و کارهای دیگری انجام شده و اتفاقا در استان این کارها توسط جهاددانشگاهی به خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: از سال ۹۶ فاز اول آن را انجام دادند اجرای آن را وزارت کار طی قراردادی به جهاددانشگاهی واگذار کرده که فاز اول آن انجام شده که در فاز اول برای ۲۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده که پایدار است و به بازار وصل شده‌اند که در حال حاصر فعال هستند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی ادامه داد: یک بخش دیگر حدود ۱۷۰ زن سرپرست خانوار هست که اشتغال به کار خواهیم کرد و طرح دیگری که در مرحله ثبت نام است و اجرای نشده که سهم لرستان ۱۰۰۰ نفر است.

امامدادی عنوان کرد: امیدواریم منابع آن تامین شود تا در سطح وسیع‌تری انجام شود.

وی اظهار کرد: در مشاغل خانگی نیازمند تغییر نگاه در راستای توسعه هستیم که این نگاه هنوز وجود ندارد که باید این نگاه در منطقه ایجاد شود.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: باید به رشته‌های قدیمی نگاه جدید شود و برای آنها برنامه داشته باشیم و در عین حال به رشته‌های جدید نیز بپردازیم.

امامدادی اضافه کرد: یک مقدار به خودباوری و اعتماد به نفس برای متقاضیان و هم برای  افرادی که پیگیر قضیه هستند، نیاز داریم.

وی بیان کرد: اگر چنین اتفاقی بیفتد وقتی می‌گوییم در منطقه لیسانس ادبیات فارسی و لیسانس انگلیسی را دارید بلافاصله می‌گویند نه نمی‌توانند من از آنها پرفسور سمیعی نخواستم همه لیسانس‌های بیکار می‌توانند متناسب با مدرک تحصیلی خودشان برای رشته‌های جدید فعال شوند و رشته‌های جدیدی را داشته باشند.

وی عنوان کرد: هدف ما ایجاد یک توسعه و موج از اشتغال و یک نگاه جدید به مشاغل خانگی است و باید کمک کنید این تغییر نگاه در مشاغل خانگی اتفاق بیفتد و ما نیز به سهم خود کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha