• پنجشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99072418212
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل اوقاف استان:

بیش از ۹ میلیارد تومان از نیات واقفین همدان صرف جامعه شد

بیش از ۹ میلیارد تومان از نیات واقفین همدان صرف جامعه شد

ایسنا/همدان مدیرکل امور اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: از سال گذشته تاکنون حدود ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حوزه نیات اجتماعی، پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه نیات خیریه، دو میلیارد ‌و ۶۰۰ میلیون تومان در حوزه نیات مذهبی و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حوزه مساجد هزینه کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی پنج‌شنبه ۲۴ مهرماه در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته وقف، بیان کرد: برنامه‌های وقف امسال در دو دسته برنامه‌های رکنی و غیررکنی انجام می‌شود؛ از جمله برنامه‌های رکنی تجلیل و تکریم از فعالان عرصه وقف است که به علت شرایط حاکم فعلی به صورت غیرحضوری و همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح احسان ماندگار یا توزیع بسته‌های حمایتی خانواده‌های نیازمند، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه بدون حضور افراد، عیادت از فعالان عرصه وقف و تکریم از مدافعان سلامت از جمله  اقدامات خواهد بود.

حاجی‌زین‌العابدینی در مورد اقدامات اداره اوقاف همدان در دوران شیوع کروناویروس اظهار کرد: در این مدت حدود ۱۶ هزار ماسک برای بیمارستان‌ها و ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ ماسک برای افراد نیازمند تهیه و توزیع شد.

وی اضافه کرد: ۸۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده برای بیمارستان‌ها و ۲۴۰۰ لیتر مواد ضدعفونی برای مردم تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گرفت همچنین ۸۰۰ گان و ۲۰۰۰ دستکش مخصوص بیمارستان تهیه و توزیع شد.

حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه این اداره‌کل مبلغی حدود ۳۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه کرده است، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده بسته‌های مواد غذایی با همکاری دستگاه‌های متولی تهیه و بین مردم توزیع شد همچنین حدود ۲۰۰ پرس غذای گرم برای بیمارستان‌ها، ۸۰۰ پرس غذا برای مردم و ۴۰۰ میان وعده تهیه و توزیع شده است‌.

وی افزود: ۱۲ هزار و ‌۳۸۰ بسته به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان تهیه و در اختیار افراد نیازمند قرار گرفت و سعی شد تمامی اجناس، اقلام ایرانی باشد همچنین با شروع سال تحصیلی طرح مهر تحصیلی را اجرا کردیم و افزون بر ۲۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر با ارزش هر بسته ۱۴۰ هزار تومان بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه در یکسال گذشته ۲۳ موقوفه جدید در استان داشته‌ایم که هفت مورد از آن‌ها مربوط به سال جاری است، گفت: طرح وقف مشارکتی در دستورکار اداره اوقاف قرار گرفته است و در این راستا سه پروژه تعریف کرده‌ایم که امیدواریم افراد در هر سطح و توان در آن شرکت کنند.

وی بیان کرد: در دو ماه گذشته مراسم تجلیل از نخبگان علمی کشور برگزار شد که از محل موقوفه مرحوم البرز تأمین شد و از استان همدان نیز یک نفر برگزیده داشتیم همچنین در تاریخ ششم آبان ماه مراسم تجلیل در سراسر کشور به صورت مجازی انجام خواهد شد.

حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه مجموعه خانواده وقف آمادگی مشارکت و سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها را با بخش خصوصی دارد، گفت: امیدواریم با تحقق این مهم بتوانیم در سطح استان اشتغال‌زایی ایجاد کنیم.

وی در پایان درباره ساخت‌وساز در حریم شاهزاده حسین(ع) بیان کرد: روز گذشته جلسه‌ای با اعضای هیئت امنای این آستان مقدس داشتیم و مقرر شد اجازه ادامه پروژه در این امامزاده وجود نداشته باشد مگر برای رفع خطر، ضمن اینکه اداره اوقاف همدان کاری خلاف قوانین و ضوابط جاری کشور انجام نخواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha