• پنجشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99072418257
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار خمینی‌شهر مطرح کرد:

فراهم کردن امکانات ترک اعتیاد با تاسیس گرمخانه در خمینی شهر

فراهم کردن امکانات ترک اعتیاد با تاسیس گرمخانه در خمینی شهر

ایسنا/اصفهان فرماندار خمینی‌شهر گفت: تاسیس گرمخانه علاوه بر ایجاد سرپناه برای معتادین متجاهر، امکان ترک اعتیاد و برگزاری دوره های آموزش مهارتی –فنی را نیز فراهم می کند.

علیرضا بصیری امروز (پنج شنبه – ۲۴ مهرماه) در دیدار با دبیر شورای مواد مخدر استان اصفهان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی در شهرستان، ساماندهی افراد کارتن ‌خواب است.

وی افزود: مطمئنا هیچ انسانی تا مجبور نشود، در فصل سرما به کارتن‌خوابی روی نمی‌آورد و ما از نظر اخلاقی وظیفه داریم به فکر کمک به هم‌نوعان خود باشیم.

فرماندار خمینی شهر تصریح کرد:‌ ظاهر کارتن‌خوابی تکان دهنده است و اگر بتوانیم این افراد را ساماندهی کنیم، ضمن اینکه معضلاتی از جامعه کاسته می‌شود، جان یک انسان نیز نجات پیدا می‌کند.

بصیری با بیان اینکه شهرستان نیاز به ایجاد یک مجتمع فرهنگی دارد، افزود: باید مکانی را تاسیس کرد که ضمن اینکه مجهز به گرمخانه به عنوان سرپناه برای معتادان متجاهر باشد، امکان ترک اعتیاد و برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی‌های فنی برقرار باشد تا زمینه‌های بازگرداندن معتادان به جامعه فراهم شود.

فرماندار خمینی شهر با بیان اینکه هرچقدر از جمعیت معتادان متجاهر کاسته شود، زمینه‌های ایجاد جرم در جامعه کاهش می‌یابد،‌ افزود: از حدود سه ماه قبل تاکنون جلسات متعددی با مدیران استانی و معاون وزیر کشور برگزار شده و امیدواریم موضوع احداث گرمخانه برای این قشر جامعه، هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب برسد.

به گزارش ایسنا، دبیر مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان نیز گفت:‌ همه معتادان کارتن‌خواب نیستند و همه کارتن‌خواب‌ها نیز معتاد نیستند، اما به هرحال شهروندان این جامعه هستند و همه ما در قبال آن‌ها وظیفه داریم.

محسن یارمحمدیان با اشاره به زمان‌بر بودن احداث گرمخانه در شهرستان،‌ افزود: با همکاری فرمانداری و شهرداری تلاش می‌کنیم که امسال محیطی را به صورت موقت به عنوان سرپناه برای کارتن‌خواب‌ها فراهم کنیم، اما به جد پیگیر احداث گرمخانه و مجتمع بازپروری برای این قشر در شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha