• جمعه / ۲۵ مهر ۱۳۹۹ / ۰۰:۵۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99072518459
  • خبرنگار : 71553

نرخ درخواستی گندم کاران برای سال آینده

نرخ درخواستی گندم کاران برای سال آینده

رییس بنیاد ملی گندمکاران گفت: اگر قیمت ۴۰۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده تغییر نکند، تولید انجام می شود اما کشاورزان محصولات تولید شده خود را در بازار آزاد به کسانی می فروشند که حاضرند هزینه بیشتری بپردازند و اگر دولت نتواند با بازار آزاد گندم رقابت کند سال آینده در خرید گندم با مشکل مواجه خواهد شد.

عطاالله هاشمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم که چندی پیش از سوی دولت اعلام شد، حرکت رو به جلویی بود ولی کافی نبود، اظهار کرد: با توجه به برآورد قیمت و هزینه های تمام شده تولید حداقل قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده باید ۴۸۰۰تومان باشد تا رضایت کشاورزان حاصل شود و ورشکست نشوند، خودکفایی تدوام یابد و امنیت غذایی به خطر نیفتد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس هم با قیمت اعلام شده خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده موافق نیستند و برای اولین بار مجلس و کمیسیون کشاورزی مجلس طرح اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تصویب کرد تا کشاورزان در تعیین قیمت محصولاتشان نقش داشته باشند.

رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران اضافه کرد: انتقادات ما به این قیمت فنی و کارشناسی است و ایجاب می کند که قیمت خرید تضمینی گندم با توجه به قیمت نهاده ها حداقل ۴۸۰۰تومان اعلام شود. امیدوارم قیمت ها اصلاح شود، زیرا اگر تغییر نکند سطح زیرکشت کاهش می یابد و الگوی کشت نیز محقق نخواهد شد.

هاشمی در پاسخ به اینکه اگر قیمت خرید تضمینی گندم، هر کیلو ۴۰۰۰ تومان برای سال زراعی آینده تغییر نکند، چه مشکلاتی ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: سال زراعی قبل قیمت خرید تضمینی گندم ۲۵۰۰ تومان بود ولی کشاورزان محصولات خود را بیش از ۳۵۰۰ تومان می فروختند. اگرچه این اقدام به نفع کشاورز بود ولی به طور کل به ضرر کشور است، زیرا گندم ها با توجه به گرانی نهاده های دامی به خوراک دام و طیور سوق پیدا می کند. در حقیقت باید  گفت اگر قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده  اصلاح نشود، تولید انجام می شود اما کشاورزان محصولات تولید شده خود را به  کسانی می فروشند که حاضرند حداقل ۲۰ درصد بیشتر از نرخ خرید تضمینی پرداخت کنند و اگر دولت نتواند با بازار آزاد گندم رقابت کند سال آینده در خرید گندم با مشکل  مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۵ ۱۱:۵۶

گندم خارجی بی کیفیت کیلیویی 7000تومان گندم تولید ایران که بدون حمایت دولت اعم از خرید کود وسم وگازوییل ازادلیتری 1000تومان کجاانصاف است کیلیویی4000تومان

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۵ ۱۲:۱۶

کو گوش شنوا.چقدر بگیم 4هزارتومن کمه

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۵ ۲۰:۱۶

سلام ما برای کاشت گازوییل لیتر ۱۰۰۰تومانمی خریم چون پخش کننده به موقع تحویل نمی گیرد ما ۲۵۰۰تومان فروختیم ولی بذر ۴۳۰۰تومان خریدیم همه چیز گران کود و... حالا شما می گویید ۴۰۰۰تومان به کشاورز خیا نت می شود

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۵ ۲۲:۳۸

قیمت هرکیلو

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۵ ۲۲:۴۲

قیمتش رو ۸هزار اعلام کنیدوارد رو به نانوا ۳۵۰هزار بدید ونان راقیمت ۵هزار تومان وبه هر ایرانی از درامد حاصل شده روزانه ده هزار تومان بدید تا ما هم یکی از صادرکنندگان گندم باشیم