• جمعه / ۲۵ مهر ۱۳۹۹ / ۰۱:۰۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99072518460
  • خبرنگار : 71600

ایرانی ها در صدر خریداران ملک در ترکیه

 ایرانی ها در صدر خریداران ملک در ترکیه

به مانند ماه های قبل، ایرانی ها بیش از هر ملیت دیگری در ترکیه خانه خریده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، با وجود شیوع کرونا در ترکیه،  تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه افزایش داشته است؛ به گونه ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور،  در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی با هدف اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶.۱ درصد افزایش داشته و به ۵۲۶۹ واحد رسیده است.

استانبول محبوب ترین شهر برای خرید خانه توسط اتباع خارجی بوده و طی این مدت ۲۳۷۰ مورد از کل معاملات مسکن صورت گرفته توسط اتباع خارجی مربوط به این شهر بوده است. پس از استانبول نیز شهرهای آنتالیا با ۱۰۱۸ مورد و آنکارا با ۳۴۷ مورد، محبوب ترین شهرها برای خرید خانه در ترکیه توسط اتباع خارجی بوده اند. 

به گفته مرکز آمار ترکیه، طی این مدت اتباع ایرانی با خرید ۹۰۸ واحد خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی ها، روس ها، آذربایجانی ها افغان ها در رده های بعدی قرار گرفته اند. 

آلتان الماس- مدیر بخش سرمایه گذاری و توسعه موسسه کاناتدر - گفت: تمایل بالای اتباع خارجی برای خرید ملک در ترکیه نشان می دهد که این کشور به یک رقیب برای کشورهای اروپایی حوزه مدیترانه تبدیل شده است. نسبت به اینکه روند فعلی در آینده تداوم داشته باشد خوشبین هستیم. 

در مجموع ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر امسال ۱۳۶ هزار و ۷۴۴ مورد فروش ملک در ترکیه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶.۵ درصد کاهش پیدا کرده است. ۱۰۸ هزار و ۴۲۱ خانه از خانه های فوق نوساز بوده اند.

طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند.  از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی‌ها رونق زیادی گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۵ ۱۰:۵۰

عجب مستند روشنگرانه ای دیروز صبح شبکه افق نشان داد در این مورد

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۵ ۱۲:۱۷

ریسک بزرگی می کنند

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۵ ۱۲:۲۰

ایرانی ها عادت دارند کشور های دیگر رو بسازند بعد دست از پا درازتر برگردند کشورشان و همیشه ادعای وطن وطن و داشتیم داشتیم دارند و غافلند از اینکه اردوغان اخوان المسلمینی مسافر هست و در اینده ایی نه چندان دور با روی کار امدن احزاب مخالف و جمهوری خواه باید با رویاهای بر باد رفته برگردند. بهتره برای همون ارزش هایی که براشون راه ترکیه رو پیش گرفتید بمونید بجنگید و سر افرازانه در کشورتان باشید و از نگاه های خارجیه خارجیه و تحقیر خلاص بشید حالا هر جای دنیا میخواد باشه حتی کانادا.