• جمعه / ۲۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99072518661
  • خبرنگار : 71496

مخالفت کشورهای اروپایی با طرح‌های جدید شهرک‌سازی در سایه عادی‌سازی با امارات و بحرین

مخالفت کشورهای اروپایی با طرح‌های جدید شهرک‌سازی در سایه عادی‌سازی با امارات و بحرین

پنج کشور اروپایی اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در تصویب طرح ساخت حدود ۵۰۰۰ واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی کرانه باختری را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در بیانیه مشترکی که وزارت خارجه انگلیس امروز (جمعه) منتشر کرد، نگرانی شدید خود را از طرح‌های رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از ۴.۹ هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری ابراز کرده و تاکید کردند، توسعه دامنه شهرک‌سازی‌ها به منزله نقض قوانین بین‌المللی بوده و تهدیدی بزرگ برای فرصت‌های دستیابی به راه‌حل قابل اجرای تشکیل دو کشور که می‌تواند صلحی عادلانه و پایدار را برای هر دو طرف درگیر به ارمغان بیاورد، ایجاد می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: طرح‌های جدید "اسرائیل" با توجه به توافق عادی‌سازی با امارات و بحرین، یک گسترش حضور ناکارآمد محسوب می‌شود.

همچنین در این بیانیه هشدار داده شده که این طرح‌های جدید موجب تضعیف تلاش‌هایی می‌شود که برای اعتمادسازی میان دو طرف و آماده کردن شرایط برای ازسرگیری گفتگو میان آنها انجام می‌شود.

در بیانیه مذکور از دولت تل‌آویو خواسته شده فوراً تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی و نیز عملیات‌های تخلیه و تخریب ساختمان‌های فلسطینی در قدس شرقی و کرانه باختری را متوقف کند.

این پنج کشور اروپایی در بیانیه مشترک خود اجرای کامل قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت را خواستار شده و تاکید کردند هرگونه تغییری در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به ویژه در ارتباط با قدس را که دو طرف درباره آن توافق نکنند، به رسمیت نمی‌شناسند.

در بیانیه یاد شده ضمن تاکید بر اینکه توقف طرح‌های اسرائیلی برای الحاق بخش‌هایی از اراضی اشغالی فلسطین باید اقدامی دائمی باشد، از هر دو طرف درگیر خواسته شده از اقدامات یک جانبه خودداری کرده و روندی معتبر و مذاکراتی مستقیم درباره مسائل وضعیت نهایی را از سر بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha