• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99072719192
  • خبرنگار : 50165

سایه کمرنگ همای صادرات بر سر چاقوی زنجان

سایه کمرنگ همای صادرات بر سر چاقوی زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: تاکنون فقط دو مورد صادرات چاقو از گمرک این استان صادر شده است.

میرهاشم سیداحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به صادرات چاقو و صنایع ‌هم‌شاخه از استان زنجان، اظهار کرد: در سال‌های گذشته صادرات چاقو و صنایع زیرمجموعه آن ممانعت قانونی نداشت ولی نیازمند دریافت مجوزها و انجام تشریفات‌هایی از سوی وزارت دفاع برای انجام صادرات بود، ولی در حال حاضر با تصویب قانونی توسط هیئت دولت، نیاز به دریافت هرگونه مجوز برای صادرات چاقو برداشته شد.

وی افزود: با تصویب این قانون، دیگر نیازی به دریافت مجوز از وزارت دفاع برای صادرات چاقو به خصوص قمه و شمشیر نبوده و این فرصتی مناسب برای استان زنجان است؛ چرا که استان زنجان قطب تولید چاقو، قمه و شمشیر به عنوان صنایع دستی است و می‌تواند از این فرصت پیش‌آمده، بهترین استفاده را بکند.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون صادرات قمه، شمشیر و چاقو از گمرک آزاد بوده و همه صادرکنندگان می‌توانند بر اساس بازاریابی که خود انجام می‌دهند، محصولات خود را به مجوز اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به بازار مقصد صادر کنند، به‌طوریکه صادرکنندگان می‌توانند کالای خود را از طریق پنجره واحد جامع گمرکی اظهار و صادر کنند.

مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه فقط دو مورد صادرات چاقو دست‌ساز از این گمرک انجام شده است، تصریح کرد: یکی از دلایلی که سبب شده در استان زنجان با وجود پتانسیل بالایی که در تولید چاقو و صنایع زیرمجموعه آن وجود دارد و از جمله صنایع دیرپای استان است، صادرات این محصول اتفاق نیفتد، نبود صادرکننده و یا همان تاجر بزرگ فعال در این زمینه است.

سیداحمدی یادآور شد: صادرکنندگان می‌توانند کالای خود را از طریق گمرک استان اظهار کنند و فرآیند و تشریفات صادرات را توسط گمرک زنجان انجام دهند؛ چراکه این امر سبب می‌شود سرعت در امور صادراتی کالاها افزایش یافته و پس از آن این کالاها در مرز، فقط به‌صورت اجمالی کنترل می‌شود که امری معمول است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha