• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99072719228
  • خبرنگار : 50022

رئیس دانشگاه پیام نور البرز:

باید به البرز برای شکوفایی فرصت داده شود

باید به البرز برای شکوفایی فرصت داده شود

ایسنا/البرز رئیس پارک علم و فناوری البرز و رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز  با هدف تحقق اقتصاد دانش بنیان و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دیدار و گفت و گو کردند.

مهدی عباسی در این دیدار با اشاره به ماموریت‌های پارک‌های علم و فناوری در زمینه تجاری سازی و تولید ثروت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: یکی از بزرگترین مشکلات اقتصادی کشور، وابستگی زیاد اقتصاد کشورمان به نفت است. اقتصاد نفتی، پشتوانه محکمی ندارد و نمی‌تواند در موقعیت‌های خاص جوابگوی مشکلات کشور در زمینه‌های مختلف باشد.

به گزارش ایسنا، رئیس پارک علم و فناوری البرز با تشریح بخشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پارک علم و فناوری البرز خاطرنشان کرد: برای اقتصاد کشور باید نسخه نوینی بنویسیم و این راهکار می‌تواند با عدم وابستگی به نفت اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد می‌توان به اهداف مورد نظر رسید خاطرنشان کرد: می‌توان با همکاری مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی و فعال کردن هر چه بیشتر بخش خصوصی  و واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی و استفاده از بستر دانش بنیان، پشتوانه محکمی برای اقتصاد کشور فراهم کرد.

در ادامه رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز با اشاره به بستر فوق العاده استان البرز و اراده دانشگاه به همکاری با پارک علم و فناوری البرز گفت: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد، مراکز علمی و فناوری با کمک دانشگاه پیام نور می‌تواند ارتباط خوبی بین بخش علمی و صنعتی کشور ایجاد کند که در نهایت سبب تولید ثروت و بهبود وضع اقتصادی کشور شود.

سید اسحاق جلالیان گفت: باید به این استان فرصت داده شود تا بتواند توانایی‌های خود را نشان دهد و آنها را شکوفا کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز با بیان اینکه استان البرز به عنوان قطب علمی و فناوری کشور این توانایی را دارد و می‌تواند به این مهم دست پیدا کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور با شعبه‌های متعدد و توانایی بالایی که در کمک به بستر علمی و آموزشی کشور دارد، تلاش کرده تا به حوزه کارآفرینی و دانش بنیان ورود کند و بتواند نقش خود را به عنوان یک نهاد علمی آموزشی در اقتصاد دانش بنیان کشور ایفا کند. دانشگاه آمادگی قبول هر گونه پروژه پژوهشی، کارآفرینی، فرهنگی و دانش بنیان را دارد و می‌تواند پتانسیل علمی هیئت علمی و دانشجویان خود را در اختیار پارک علم و فناوری قرار دهد.

وی افزود: دانشگاه در زمینه اجرای همایش‌های علمی، آزمون‌ها و دوره‌های علمی و آموزشی توانایی همکاری کامل با پارک علم و فناوری را دارد و می‌تواند بستر آموزش متقاضیان را فراهم کند.

جلالیان خاطرنشان کرد: هرکسی که بخواهد کسب و کاری را آغاز کند یا وارد حوزه کارآفرینی شود و نیاز به دوره های آموزشی و پژوهشی و کارگاه‌های علمی در رشته‌های علمی مختلف را داشته باشد، می‌تواند با ما همکاری کند و ما بسیار مشتاق به همکاری با پارک علم و فناوری البرز و جوانان جویای علم، تجاری سازی و کارآفرینی هستیم.

وی در پایان گفت: علاقمند هستیم پارک علم و فناوری با همکاری نهادی علمی مانند دانشگاه بتواند گام های مهم و ارزشمندی در جهت تحقق اقتصاد دانش بنیان و از بین بردن وابستگی اقتصادی به نفت ایفا نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۷ ۱۷:۱۱

باید به البرز فرصت شکوفایی داده شود