• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99072719384
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

مردم کردستان نگران کمبود آرد و نان نباشند

مردم کردستان نگران کمبود آرد و نان نباشند

ایسنا/کردستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: مردم هیچ نگرانی و دغدغه‌ای در مورد کمبود آرد و نان نداشته باشند چرا که به اندازه نیاز استان گندم و آرد ذخیره داریم.

محمد دره‌وزمی در جریان بازدید از چند واحد خبازی و کارخانه آرد در سنندج، اظهار کرد: این وظیفه ذاتی همکاران ما بوده که در سطح صنوف و خبازی ها نظارت و بازرسی‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود: اخیرا مباحثی در مورد کمبود آرد و نان در سایر استان‌ها و برخی شهرستان‌های کردستان پیش آمده و این موجب شلوغی صف نانوایی‌ها شده بود.

وی بیان کرد: در همه صنوف انسان‌های قانون‌مدار وجود دارد که در چهار چوب قانون حقوق مردم را رعایت کرده البته درصدی هم هستند که متخلف بوده و قانون را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: یک واحد خبازی از ۴ مورد خبازی مورد بازدید تخلف داشت که پرونده برای آن تشکیل خواهد شد و برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: سه واحد خبازی دیگر کاملا در چهارچوب قانون و فراتر از انتظار عمل کرده که حتما برایشان تشویقی هم خواهیم نوشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: در حال حاضر صف در خبازی‌ها وجود ندارد و آرد کافی موجب بوده و هیچ مشکل خاصی در سطح شهر سنندج وجود ندارد.

وی گفت: آرد به اندازه لازم برای واگذاری به خبازی‌ها وجود دارد و در بقیه شهرهای استان هم به همین منوال است.

دره‌وزمی ذکر کرد: در استان کردستان کمبود آرد و افزایش قیمت نان و آرد نداشته‌ایم و به اندازه کافی گندم و آرد در این استان موجود است لذا مردم هیچ نگرانی و دغدغه‌ای در مورد کمبود آرد و نان نداشته باشند.

وی از برخورد قاطع با متخلفین در این راستا خبر داد و گفت: امسال ۳۵۰ پرونده برای متخلفین در بحث آرد و نان در استان تشکیل شده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، تاکنون ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای متخلفین صنف خبازی‌ها در سطح استان جریمه لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت تمام‌شده آرد برای هر کیلوگرم بیش از ۳ هزار تومان است اما با قیمت دولتی و کیلویی ۸۰۰ تومان در اختیار خبازی‌ها قرار می‌گیرد و همین اختلاف قیمت آرد دولتی با قیمت آزاد ممکن است افرادی را وسوسه کند که عرضه خارج از شبکه داشته باشند.

دره‌وزمی افزود: تمام خودروهای توزیع آرد در شهرها آرم شرکت خلیج فارس و در روستاها با آرم سازمان تعاون روستایی فعالیت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده توزیع آرد با خودروهایی که این لوگو و آرم ندارند از طریق شماره تلفن ۱۲۴ مراتب را اعلام کنند و یا با شماره ۱۳۵ تعزیرات حکومتی تماس بگیرند و مطمئن باشند با متخلفین برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha