• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99072719406
  • خبرنگار : 71588

بیانیه مصر و قطر در محکومیت شهرک‌سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

بیانیه مصر و قطر در محکومیت شهرک‌سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

مصر و قطر در بیانیه‌های جداگانه با عبارت‌های شدیداللحنی، تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت هزاران واحد مسکونی در کرانه باختری به مثابه تعدی و تجاوزی آشکار به اراضی فلسطین اشغالی و تحریک کردن احساسات فلسطینیان است.

الازهر بار دیگر بر مخالفت خود با اینگونه اقدامات تاکید و تصریح کرد، واقعیت عربیت این اراضی هرگز تغییر نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی، در حال غصب اراضی ملت مظلوم فلسطین است که صاحب حق و این اراضی هستند.

الازهر پیشتر از جامعه جهانی خواست تمامی اقدامات لازم را برای توقف اینگونه رفتارها و عملکردهای استعماری از سوی رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

پیشتر دولت رژیم صهیونیستی با ساخت ۱۲۱۵۹ واحد مسکونی در کرانه باختری در سال جاری میلادی موافقت کرد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت ۵ هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم و تاکید کرد، توسعه شهرک‌سازی ناقض قوانین بین‌المللی است و راهکار تشکیل دو کشوری را تهدید می‌کند.

در همین راستا، احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر خاطرنشان کرد، توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت به ویژه قطعنامه ۲۳۳۴ تناقض دارد.

وی در ادامه افزود، چنین سیاست‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی منجر به بروز بی‌اعتمادی میان طرف‌های ذی‌ربط خواهد شد و فرصت‌های از سرگیری گفت‌وگوهای سازنده با طرف فلسطینی را نابود می‌کند و تهدیدی جدی برای راهکار تشکیل دو کشوری محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، دولت قطر نیز با صدور بیانیه‌ای تداوم شهرک سازی در کرانه باختری را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: راهکار دائمی، عادلانه و فراگیر برای مسأله فلسطین، مذاکرات جدی بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و طرح صلح عربی برای تشکیل کشور فلسطین را می‌طلبد.

دولت قطر در بیانیه خود، خواستار توقف فوری و کامل فعالیت‌های مربوط به شهرک‌سازی، بازگشت پناهجویان و احیای حقوق مسلم و غیر قابل تصرف ملت فلسطین شد.

دولت قطر بر لزوم لطمه نزدن به وضعیت‌ کنونی قدس شریف و مقدسات اسلامی و مسیحی به ویژه مسجدالاقصی تاکید کرد.

دولت قطر همچنین اعلام کرد که شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، غیرقانونی است و در مسیر صلح و رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی مانع‌تراشی می‌کند و راهکار تشکیل دو کشوری را در معرض خطر قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha