• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99072719795
  • خبرنگار : 50180

اوقافِ کرمانشاه برای تهیه تبلتِ دانش‌آموزی پای کار می‌آید

اوقافِ کرمانشاه برای تهیه تبلتِ دانش‌آموزی پای کار می‌آید

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از پای کار آمدن اوقاف استان برای تهیه تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان خبر داد.

حجت الاسلام محمد صالحی امروز(27 مهر)  در جلسه شورای اداری اوقاف که همزمان با دهه وقف و با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد، در پی اعلام نیاز 16 میلیارد تومانی برای تهیه تبلت برای 9 هزار دانش آموزِ فاقد تبلت استان، اظهار کرد: مجموعه اوقاف کرمانشاه در گام نخست با اختصاص 250 میلیون تومان از محل درآمد موقوفات برای تهیه تبلت برای دانش‌آموزان بی بضاعت استان پای کار خواهد آمد و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موقوفات استان بتوانیم این مبلغ را بیشتر هم بکنیم.

صالحی سپس با اشاره به وضعیت موقوفات استان کرمانشاه، گفت: عمده موقوفات استان در شهرستان کرمانشاه واقع شده‌اند، به نحوی که کرمانشاه از شهرهای موقوفه‌ای بزرگ کشور است و موقوفه آیت‌الله کرکوکی با 23 هزار رقبه در شهر کرمانشاه یکی از بزرگترین موقوفات کشور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه  ر ادامه با اشاره به وجود اراضی خوبی در سطح شهر کرمانشاه که موقوفه‌ای هستند، خواستار تغییر کاربری اراضی موقوفه‌ای شهر کرمانشاه شد.

 صالحی اضافه کرد: با تغییر کاربری اراضی زراعی و احداث مراکز تجاری و خدماتی می‌توانیم خدمات رسانی بهتری از محل موقوفات داشته باشیم.

صالحی در ادامه با اشاره به ورود خوب اوقاف کرمانشاه به حوزه خدمات رسانی به خانواده های بی بضاعت و آسیب دیدگان از کرونا، گفت: از ابتدایی شیوع کرونا تاکنون مجموعه اوقاف استان 14 هزار بسته معیشتی به ارزش چهار میلیارد تومان بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع کرده است.

 صالحی اضافه کرد: اوقاف کرمانشاه همچنین از ابتدای شیوع بیماری کرونا پنج هزار بسته بهداشتی به ارزش 700 میلیون تومان را تولید و توزیع کرده است.

 صالحی گفت: در سال تحصیلی جدید هم از محل درآمد موقوفات استان 3500 بسته لوازم تحریر به ارزش 400 میلیون تومان خریداری و بین دانش آموزان مناطق بی بضاعت استان توزیع کرده‌ایم.

این مسئول درپایان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی با رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونایی از سوی مجموعه اوقاف استان، گفت: اصلی ترین هدف برگزاری مسابقات قرآنی این بود تا معنویت قرآن را در دل این شرایط خاص کرونایی به خانه‌ها ببریم.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha