• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99072719858
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان خبرداد:

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای سوادآموزی در جامعه روستایی

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای سوادآموزی در جامعه روستایی

ایسنا/سمنان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه 5 میلیون تومانی به افرادی خبر داد که روستائیان کم‌سواد و بی‌سواد این استان را به سوادآموزی ترغیب کنند.

مهدی صمیمیان 27مهرماه در آیین تفاهمنامه استانداری با آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ۴۰۰ فقره تسهیلات تشویقی تا سقف ۵ میلیون تومان با هدف ترغیب افراد بی‌سواد و کم‌سواد به سوادآموزی در استان سمنان پیش‌بینی شده است.

وی از تلاش برای اجرای طرحی برای افزایس سطح سواد در جامعه روستایی استان خبر داد و اضافه کرد: در راستای پیشبرد اهداف این طرح از سوی دفتر روستایی و شوراها استانداری سمنان ، ۴۰۰ فقره تسهیلات تشویقی تا سقف ۵ میلیون تومان به‌منظور ترغیب روستائیان و افراد کم سواد و بی سواد در روستاها برای امر سواد آموزی در نظر گرفته شده است.

صمیمیان با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری‌ها، بالغ بر ۲۰ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهد ادامه داد: ارائه آموزش، تسهیل و فراهم سازی زمینه برای دریافت آموزش سواد به بی سوادان در بخش روستایی امری ضروری است.

وی با اشاره به تلاش دولت برای توسعه سوادآموزی در روستاها گفت: به واسطه جمعیت روستایی قابل توجهی که در استان وجود دارد، نیاز است تا توجه ویژه ای به این قشر در بحث سواد و سواد آموزی شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان از تلاش برای محو بی‌سوادی در جمعیت روستایی استان خبر داد و افزود: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آمادگی دارد تا با عقد تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش در راستای ارتقاء شاخص‌ها در جمعیت روستایی استان، در مسیر حرکت به سمت محو  بی‌سواد گام بردارد.

وی ادامه داد: در همین راستا، امروز با هدف توسعه همکاری‌ها و کاهش بی‌سوادی در بخش جمعیت روستایی استان، تفاهمنامه ای با آموزش  پرورش منعقد خواهد شد.

صمیمیان با اشاره به مفاد این تفاهمنامه اظهار کرد: ارتقاء سطح آگاهی‌های جامعه روستایی استان، کسب توانایی خواندن و نوشتن، روخوانی قرآن و توسعه مهارت های اساسی زندگی، حرفه ای و ارتقاء فرهنگ عمومی و تحکیم و تعمیق سواد بی سوادان و کم سوادان از جمله اهداف این تفاهمنامه است.

وی تصریح کرد: ارتقاء شاخص سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در جامعه روستایی استان و تحت پوشش قرار دادن تمام بی‌سوادان و کم سوادان در یک بازه زمانی مشخص نیز از اهداف کمی این تفاهم نامه است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان از وجود چهار هزار و ۴۱۴ نفر بی‌سواد در جمعیت روستایی این استان بر اساس آخرین سرشماری‌ها خبر داد و گفت: این اداره کل به دنبال کاهش جمعیت بی‌سوادی در جامعه روستایی است و در همین راستا طرح‌هایی را آماده اجرا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha