• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99072820181
  • خبرنگار : 71129

انتقاد رئیس جمهوری مکزیک از اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده

انتقاد رئیس جمهوری مکزیک از اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده

پس از آنکه وزیر دفاع پیشین مکزیک در لس آنجلس به اتهام قاچاق مواد مخدر از سوی اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا دستگیر شد، رئیس جمهوری مکزیک نقش تاریخی و دیرپای این اداره را در کشورش مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک، دستگیری سالوادور سینفوئگوس، وزیر دفاع سابق این کشور را نشانه‌ای از فساد گسترده در دولت‌های قبلی دانست، با این حال آن را ضربه‌ای قدرتمند به موسساتی هم دانست که او با آنها در ارتباط بود.

وی گفت، اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا سال‌ها بود که با سینفوئگوس و جنارو گارسیا  لونا، وزیر امنیت مکزیک در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ کار کرده بود که او هم در آمریکا به جرم قاچاق مواد مخدر متهم شده است.

رئیس جمهوری مکزیک همچنین گفت، در آن بازه زمانی مقام‌های واشنگتن و مکزیک به صورت عمدی اجازه ورود سلاح به مکزیک را می‌دادند تا با رد گیری این سلاح‌ها به رهبران کارتل‌های مواد مخدر برسند که در نتیجه آن، بسیاری کشته شدند. اما تنها این مکزیکی‌ها بودند که مقصر شناخته شدند.

وی ادامه داد:‌ چرا فقط مکزیکی‌هایی که در این اقدامات دست داشتند باید متهم یا مجرم شناخته شوند و اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا خودش یا آن آژانس‌هایی را که در مکزیک فعال هستند، مورد انتقاد قرار نمی‌دهد؟ آنها با آزادی کامل به کشور ما آمدند و هر کاری دلشان خواست، انجام دادند. با توجه به دخالت اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا، این اداره هم باید بابت آنچه در مکزیک انجام داده، مسئول شناخته شود.

دستگیری وزیر دفاع سابق مکزیک در لس آنجلس سوالاتی را درباره اعتماد رئیس جمهوری مکزیک به نیروهای مسلح این کشور به وجود آورده چرا که وی مسئول مبارزه با گروه‌های مواد مخدر و نظارت بر زیرساخت‌های حساس مدنی را به عهده ارتش گذاشته است.

سینفوئگوس در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ و در دوران ریاست جمهوری انریکه پنانیتو، وزیر دفاع بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha