• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99072820234
  • منبع : شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

بهره مندی ۳۱ روستای اردستان از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ

بهره مندی ۳۱ روستای اردستان از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ

ایسنا/اصفهان مدیر آبفا اردستان گفت: در حال حاضر پنج مجتمع آبرسانی، در شهرستان اردستان شامل مجتمع باقرآباد با ۵ روستا، مجتمع جنبه و مکان با ۲ روستا، مجتمع اونج، ظفرقند و لاسیب با ۷ روستا، مجتمع هندوآباد، کچو مثقال و سرابه با ۶ روستا و مجتمع ریگستان یک با ۱۱ روستا تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارند.

رضا دهقانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: هم اکنون  از ۱۷۴ روستای موجود در اردستان با جمعیت ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر، ۱۰۸ روستا تحت پوشش آبفا قرار دارد.

وی افزود: منطقه اردستان دارای ۷ مجتمع آبرسانی روستایی است که ۵ مجتمع آن تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارد و ۲ مجتمع روستایی دیگر بنام مجتمع روستایی موغار با ۸ روستا و مجتمع ریگستان ۲ با ۹ روستا، آب شرب مورد نیاز آنها از طریق سه حلقه چاه تامین می شود.

به گزارش ایسنا، مدیر آبفا اردستان با اشاره به احداث مجتمع آبرسانی برزاوند و همبرات، تصریح کرد: در صددیم با احداث این دو مجتمع، ۵۱ روستای دیگر در منطقه اردستان تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار گیرند.

دهقانی پیرامون احداث مجتمع برزاوند خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۸ کیلومتر طول خط انتقال آب در مجتمع برزاوند است که تاکنون ۱۲ کیلومتر آن اجرا شده است، در حالیکه مقرر شده اعتبار این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شود.  

وی اعلام کرد: طول خط انتقال آب در مجتمع همبرات ۷۴ کیلومتر است و با خرید حدود ۲۰ کیلومتر لوله برای عملیات اجرایی، این پروژه به زودی در دستور کار قرار می گیرد.

دهقانی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ روستا در اردستان به صورت سیار آبرسانی می شوند، اظهار کرد: از این رقم ۳۵ روستا تحت پوشش شرکت آبفا قرار دارند، درحالیکه بیش از ۱۳ هزار انشعاب آب به روستاها در اردستان واگذار شده است.

مدیر آبفا اردستان با اشاره به منابع آب محلی تصریح کرد: در اردستان ۳۵ حلقه چاه با دبی ۷۵ لیتر در ثانیه، ۱۱ قنات با آبدهی ۱۰ لیتر در ثانیه، ۳ دهنه چشمه با  دبی۵ لیتر درثانیه در مدار بهره برداری قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha