• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99072820433
  • خبرنگار : 50163

فرماندار ابهر:

زدن ماسک یک تکلیف شرعی است

زدن ماسک یک تکلیف شرعی است

ایسنا/زنجان فرماندار ابهر گفت: زدن ماسک یک تکلیف شرعی است.

وجیه‌الله نوروزی ظهر امروز (۲۸ مهرماه) در جلسه ستاد کرونای شهرستان ابهر که به میزبانی شهرداری هیدج برگزار شد، با اشاره به افزایش شیوع کرونا، عنوان کرد: همه ما در برهه کنونی که با افزایش شیوع این بیماری مواجه هستیم، وظیفه داریم تکالیف خود را در برابر آن درست انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک تکلیف شرعی به شمار می‌رود چون حقوق دیگران مطرح است، ادامه داد: کسانیکه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند نیستند، در واقع به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ایام کرونا خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه تولید مواد ضدعفونی و ماسک در استان صورت گرفت به طوریکه روزانه ۷۰۰ هزار ماسک در زنجان تولید می‌شود، افزود: در همین راستا، یک واحد تولید ماسک‌ نیز در شهرک صنعتی هیدج راه‌اندازی خواهد شد.

فرماندار ابهر با تاکید بر این موضوع که هیچ بهانه‌ای برای نزدن ماسک وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر ماسک به وفور و با قیمت ۱۰۰۰ الی ۱۳۰۰ در مراکز تعریف شده توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه برای همه امور و مراسم‌ پروتکل مشخص تعریف شده است، ادامه داد: استفاده از ماسک بهترین سلاح پیشگیری از این بیماری منحوس است.

نوروزی با بیان این مطلب که بزرگ‌ترین تکلیف امروز ما، عزم جدی برای مبارزه با کرونا ویروس در هر جایگاه و مقامی است، اضافه کرد: در همین راستا تقویت نظارت و بازرسی‌ها بهویژه بین اصناف و اماکن عمومی از قبیل بانک‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا شبکه بهداشت به تنهایی قادر به مقابله و نظارت نیست و همه باید در این‌ حوزه پای کار باشند.

فرماندار ابهر اظهار کرد: متاسفانه برخی از افراد هستند که هنوز کرونا را باور ندارند و آن را شایعه می‌دانند در حالی که هر روز شاهد ابتلا و جان باختن برخی از هموطنان‌مان هستیم. از همه ظرفیت‌ها باید برای مقابله با کرونا بهویژه در حوزه پیشگیری استفاده شود.

این مسئول با بیان اینکه طبق محدودیت‌های اتخاذ شده کرونایی، آرامستان‌های ابهر کماکان تعطیل است، عنوان کرد: دفن اموات نیز باید بدون ازدحام و با کمترین تعداد خانواده فرد فوت شده، انجام شود.

در ادامه این جلسه نیز عضو شورای شهر هیدج با بیان اینکه همزمان با موج اول کرونا در اسفندماه اقدامات پیشگیرانه خوبی در سطح شهر انجام شد که روند ابتلا نیز پایین بود، افزود: متاسفانه با گذشت زمان و کم شدن حساسیت‌ها نسبت به این بیماری، تعداد مبتلایان نیز در هیدج رو به فزونی گذاشت.

عباس عسگری با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی لازم در زمینه این بیماری به طور مداوم از طریق شبکه‌های اجتماعی و نصب بنر در سطح شهر انجام می‌شود، ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون این بیماری جان ۱۶ هیدجی را گرفته است.

وی با اشاره به تعطیلی آرامستان هیدج، بیان کرد: متاسفانه علی‌رغم اعلام مکرر تعطیلی‌ها، عده‌ای از مردم به این موضوع پایبند نیستند.

این مسئول با اشاره به تعطیلی مدارس و آموزش‌های آنلاین دروس، یادآور شد: به علت وجود برخی مشکلات در سیستم ‌مخابراتی هیدج اینترنت نیز در این شهر با مشکل مواجه است که همین امر موجب گلایه برخی از اولیا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha