• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99072820644
  • خبرنگار : 71505

مسجدجامعی تاکید کرد

لزوم مطالعه تاثیر احداث بوستان محله هرندی بر تغییر روش های اجتماعی محله

لزوم مطالعه تاثیر احداث بوستان محله هرندی بر تغییر روش های اجتماعی محله

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم انجام مطالعه برای تاثیر احداث بوستانها در محله هرندی بر روشهای اجتماعی این محله تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی در مراسم بهره برداری از  بوستان "زندگی" محله هرندی واقع در منطقه ۱۲ ضمن تبریک احداث این بوستان به اهالی این منطقه و قدردانی از تلاش همه کسانی که در احداث این بوستان اقدام کردند، افزود: این محله از اوایل انقلاب شاهد اجرای پروژهای مختلفی بوده و در این محدوده ۲ دروازه به سمت جنوب وجود داشته که با نام دروازه حضرتی و درواه غار از آن یاد می شده دروازه حضرتی که به سمت حضرت عبدالعظیم بوده در کنار آن شیشه گران ارمنی ساخت و سازهای فاخری را رقم زدند و در حقیقت در این کشور نقش آفرین بودند. نخستین کلیسای فاخر نیز در همین محدوده توسط این افراد بنا شد.

وی افزود: دروازه دیگر غار بود که قطعا به دلیل وجود تعداد زیادی غار در این محدوده به این نام شهرت پیدا کرد. در حقیقت تمام این مناطق با عنوان روستاهای غار شناخته می شدند و ۴۰ آبادی وجود داشت که این منطقه را در بر می گرفتند. پس از برداشته شدن حصار طهماسبی این مناطق که در پیرامون قرار داشتند در شهر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: یکی از نقاطی که در جنگ جهانی دوم بمب باران شد همین محدوده بود در اینجا تعداد زیادی کوره آجر پزی وجود داشت و علت آن نیز خاک این منطقه بود که به دلیل چسبناکی برای تولید آجر مناسب بود. به دلیل برداشت خاک جهت ساخت آجر در این جا گودهایی ایجاد شده بود و در این محدوده از همه نقاط کشور نمونه هایی از اقوام و گروههای مختلف قابل مشاهده هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود به مسجد شوشتر در همین محدوده اشاره کرد و افزود: این مسجد کلا زنانه بوده و در اختیار بانوان قرار داشته. همچنین مسجدی در این محدوده وجود داشته که به عنوان تنها مسجد خادم آن یک خانوم بوده است. همچنین ائمه جماعات این جا شاخص بودند و در جبهه نیز بسیاری از فرماندهان از همین محله بودند.

وی تاکید کرد: پس از انقلاب گودهای این محله پر شد اما آنچه که مهم است این است که باید مطالعه ای برای روال و روشهای اجتماعی این محدوده انجام شود تا مشخص شود چه میزان بوستانهای احداث شده روالهای نادرست زندگی در این محدوده را بر هم زده است. تصور می کنم تغییرات خیلی به تغییر روش زندگی دراین محدوده منجر نشده لذا برای تحقق این مهم باید طرحی متفاوت اندیشیده شود.

به گزارش ایسنا در بخش دیگری از این مراسم آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: باید از خدماتی که در جنوب شهر تهران ارائه شده است قدردانی کنیم و شهروندان این محدوده جایگاه مهمی در انقلاب و جنگ تحمیلی داشتند .

وی افزود: بی تردید باید کار به دست مردم محله سپرده شود. در این جا ۲۵ هزار نفر نیروی انسانی وجود دارد و نمی تواند چند خلافکار تابلوی این محله باشد. قطعا وجود چند معتاد در این محله قابل درمان هستند باید روندی طی شود که این افراد از این بلا نجات پیدا کنند و برای این کار از ظرفیت همه نهادها همگام با یکدیگر بهره گرفت تا گام دوم انقلاب در اینجا انجام شود و به کمک جوانان محل نسبت به اصلاح امور محله اقدام شود.

وی تاکید کرد: اگر تغییر رویکرد انجام شود و از توان محله استفاده شود می توان این محل را به روزهای خوب برگرداند و اوضاع راتغییر داد و ثمره انسانی آن را مشاهده کرد. امیدواریم دروازه غار و شهید هرندی به همت جوانان آن به الگوی مناسبی برای سایر مناطقی که چنین محله هایی دارند تبدیل شود و با تحقق تحول در آنها این محلات در خدمت جامعه ما قرار بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha