• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99072820659
  • خبرنگار : 71588

انتقاد اشتیه از بازدید هیئت‌های عربی از مسجد الاقصی

انتقاد اشتیه از بازدید هیئت‌های عربی از مسجد الاقصی

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، امضای توافقنامه بحرین با رژیم صهیونیستی به مثابه اعطای هدایای مجانی به اشغالگران است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنرانی خود در آغاز نشست هیئت وزیران خاطرنشان کرد، ناراحت کننده است که برخی هیئت‎‌های عربی از طریق هماهنگی با رژیم اشغالگر وارد مسجدالاقصی شوند، در حالی که از ورود نمازگزاران فلسطینی‌ برای اقامه نمازشان به این مسجد ممانعت می‌شود.

وی در ادامه افزود، امضای توافقنامه صلح بحرین با رژیم صهیونیستی به مثابه اعطای هدایای رایگان به اشغالگران است و چنین اقداماتی اشتهای اشغالگران را برای بلعیدن بیشتر اراضی فلسطین و توسعه شهرک‌سازی‌ها افزایش خواهد داد و چالش‌هایی که ملت فلسطین در مسیر آزادی و تشکیل کشور مستقل فلسطین با آن رو به رو هستند را افزایش می‌دهد.

محمد اشتیه ضمن انتقاد از سفر هیئت‌های عربی به مسجدالاقصی در شرق قدس با هماهنگی مقامات رژیم صهیونیستی همچنین تصریح کرد، ورود به مسجدالاقصی باید از دروازه صاحبان آن صورت بگیرد نه از دروازه اشغالگران.

از سوی دیگر، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از اعلام مخالفت وزرای خارجه آلمان، فرانسه، انگلیس و ایتالیا با توسعه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی که پایه‌های صلح و راهکار تشکیل دو کشوری را نابود می‌کند، استقبال کرد و از آنها خواست در مقابل این اقدامات اشغالگران، کشور فلسطین را به پایتختی قدس به رسمیت بشناسند.

اشتیه عنوان کرد، اعلام مخالفت این کشورهای اروپایی با شهرک‌سازی‌های اشغالگران، پاسخ عملی به تداوم ساخت و سازهای استعماری در اراضی فلسطینی ناقض قوانین بین‌المللی و دادگاه عدالت اروپایی است که شهرک‌سازی صهیونیست‌ها را محکوم می‌کند.

اشتیه تاکید کرد، شهرک‌سازی صهیونیست‌ها، دشمن راهکار تشکیل دو کشوری است و دولت اسرائیل به صورت خودکار راهکار تشکیل دو کشوری را از بین می‌برد و می‌خواهد به اشغالگری دامن بزند و به آن ادامه دهد.

از سوی دیگر، عدنان غیث، استاندار شهر قدس تاکید کرد، ملت فلسطین در برابر اشغالگران و توطئه چینی‌های آنها پایدار و استوار باقی خواهند ماند.

وی در ادامه افزود، فلسطینیان با خنجر زدن‌های سازش‌گران به مسأله فلسطین رو به رو هستند اما با وجود این هدف آنها در تشکیل کشور فلسطین محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha