• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99072820758
  • خبرنگار : 50233

معضل بالاآمدن آب در فولادمحله مهدیشهر

معضل بالاآمدن آب در فولادمحله مهدیشهر
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان فرماندار شهرستان مهدیشهر گفت: بالا آمدن سطح آب در روستای فولاد محله مهدیشهر، زندگی مردم این روستا را با مشکل مواجه کرده است.

عبدالرضا میقانی 28مهرماه از بهبود نسبی مشکلات فولادمحله‌ای‌ها خبر داد و گفت: برخی اقدامات در مدیریت پیش آمده در روستای فولاد محله را که در حیطه ی مسئولیت فرمانداری بود به انجام رسانده و بحمدلله نسبت به گذشته از وضعیت بهتر و با ثبات تری برخوردار شده است.

فرماندار مهدیشهر با بیان اینکه در چند روز گذشته به اتفاق نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بازدیدی از روستای فولاد محله به انجام رسانده و وضعیت را رصد و پیگیری کردیم ادامه داد: در چند ماه گذشته اقداماتی از سوی برخی دستگاه‌های مسئول در این روستا به انجام رسیده که لازم است در ابتدا، اصل موضوع به فرجام رسیده و سپس اقدامات اصلاحی صورت گیرد .

وی با اشاره به تعدد قنوات در فولادمحله و مناطق پیرامونی آن تصریح کرد: لایروبی قنات‌های فولاد محله می تواند در رفع مشکل بالا آمدن سطح آب و یا کاهش میزان خسارات بسیار موثر باشد .

وی گفت: حوزه آبخوان منطقه فولاد محله از منابع آبی چشمه علی دامغان بوده و براساس قانون جزو مناطق ممنوعه از نظر برداشت از آب‌های زیر زمینی محسوب می شود .

فرماندار مهدیشهر با اشاره به دلایل بالاآمدن آب‌های سطحی در فولادمحله افزود: بر اساس نظر کارشناسان ، سنگ کف زمین در روستای فولاد محله بالاتر از حد معمول است و لذا یکی از مشکلات بالا آمدن آب سطحی در روستا ، مرتبط با این مقوله است .

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مدیران دستگاههای اجرایی به وظایف خود در مواقع بحران آشنایی ندارند  خواستار عمل به وظایف ذاتی دستگاه‌های خدمات‌رسان در مواقع بحران شد.

وی با اشاره به برخی اقدامات در راستای جمع‌آوری آب‌های سطحی در این روستا خاطرنشان کرد: با توجه به مسئولیت اینجانب به‌عنوان فرماندار و فرمانده مدیریت بحران در سطح شهرستان مهدیشهر ، دستور داده ام تا عملیات برداشت آب از چاه کیان در داخل روستا که مدت‌هاست به‌دلایل مختلف از آن برداشتی صورت نگرفته بود، انجام شود که بر اساس مشاهدات موجود ، این اقدام نتایج خوبی را در پی داشته است .

خشک شدن درختان به‌دلیل آب زیاد

ایمانی ، رئیس شورای اسلامی فولاد محله نیز ضمن تقدیر از معاون عمرانی استاندار سمنان گفت:خوشبختانه طی سال‌های اخیر نزولات آسمانی به شکل چشمگیری در منطقه فولاد محله افزایش یافته است که همین موضوع سبب شده تا سطح آب‌های زیر زمینی در روستای فولادمحله بالا آمده و موجب بروز برخی مشکلات برای ساکنین این روستا بویژه در محدوده جنوبی آن شود.

وی از خشک شدن برخی از باغات و درختان جنوب روستا خبر داد و افزود: برخی از درختان منطقه جنوبی روستای فولاد محله بدلیل آب زیاد موجود در زمین خشک شده اند .

رئیس شورای اسلامی فولاد محله عنوان کرد: انجام مطالعات کارشناسی ، زهکشی و اجازه برداشت آب از چاههای منطقه از جمله اقداماتی است که می تواند مشکل بالا آمدن سطح آب را در روستای فولاد محله برطرف کند.

ایمانی با بیان اینکه میانگین بارندگی در روستای فولاد محله 340 میلیمتر و چندین برابر میانگین استان است خاطرنشان کرد: عدم لایروبی قنوات روستا یکی از دلایلی است که سبب بالا آمدن سطح آب در روستای فولاد محله شده است.

وی پیشنهاد داد: شرکت آب منطقه ای سمنان، با تغییر تاکتیک در این منطقه، اجازه برداشت آب از چاه‌های موجود را صادر کند چرا که این مهم می‌تواند به حل مشکل روستای فولادمحله کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha