• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99072820803
  • خبرنگار : 50060

#کتاب_یار

معرفی کتاب «نوحه‌های دستگاهی قزوین» توسط رئیس حوزه هنری

معرفی کتاب «نوحه‌های دستگاهی قزوین» توسط رئیس حوزه هنری

ایسنا/قزوین «نوحه‌های دستگاهی قزوین» کتابی است که توسط «سعید افزونتر» نوشته شده و به همت واحد موسیقی حوزه هنری قزوین توسط انتشارات «سوره مهر» منتشر شده است.

دوشنبه‌ها با اهالی کتاب قرار همنشینی داریم تا تلخی روزگار کرونا را با کتاب شیرین کنیم که به فرموده حضرت حافظ: دو یار زیرک و از باده کهن دومنی/ فراغتی و کتابی و گوشه چمنی.

دوشنبه‌ها با پویش #کتاب_یار میهمان صفحات شما در فضای مجازی هستیم. این هفته کتاب «نوحه‌های دستگاهی قزوین» توسط علی هوشمند، رئیس حوزه هنری قزوین معرفی می‌شود.

معرفی شناسنامه‌ای کتاب

کتاب «نوحه‌های دستگاهی قزوین» توسط «سعید افزونتر» نوشته شده و به همت واحد موسیقی حوزه هنری قزوین توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

این کتاب درباره...

این کتاب بررسی مختصر چند قالب شعری است که در حوزه ادبیات مذهبی کاربرد داشته‌ و ما را به سوی این دیدگاه سوق می‌دهد که گویی ملاک بازشناسی یک قالب ادبی محیط  کاربرد آن است. چگونه دانشکده‌های ادبیات، ادبا و سبک شناسان ما چشمان خود را در مقابل دریای ادبیات مذهبی بسته‌اند و تمامی آن‌ها را گونه‌های زیردست و «عامیانه» تلقی می‌کنند که ارزش مطالعه ندارد در حالی که جز قصیده، غزل و مثنوی در حوزه ادبیات، نوحه و اقسام آن نیز گونه‌های شعری مورد استفاده در زبان فارسی هستند.

این کتاب را بخوانید چون...

برای شناخت ادبیات فارسی و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی نیاز است که همه گونه‌های ادبی را بخوانیم و بدانیم.

این کتاب به ما کمک می‌کند که...

این کتاب به ما کمک می‌کند که از دریچه‌ای دیگر به ادبیات بنگریم.

اگر بخواهم درباره کتاب خیلی کوتاه برای شما توضیح بدهم باید بگویم که...

کتاب نوحه‌های دستگاهی شامل مجموعه‌ نوحه‌هایی است که به طور سنتی در قزوین استفاده شده است؛ این اثر در حوزه مطالعه مردم‌شناسی و ادبیات عامیانه مذهبی با تحلیل پیرامون ساختار ادبی و محتوایی این گروه از نوحه‌ها آغاز می‌شود و مجموعه‌ای از متن سروده‌های آن‌ها را در خود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha