• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۲۳:۲۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99072820888
  • منبع : بوشهر

پول و طلای خود را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارید

پول و طلای خود را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارید

ایسنا/بوشهر رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با هدف پیشگیری و کاهش وقوع سرقت منزل، به عموم شهروندان توصیه کرد وجوه نقد و طلاجات و اموال با ارزش خود را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

سرهنگ جوشن سهرابی با اشاره به نحوه انجام اقدامات پیشگیرانه سرقت منزل گفت: همه ما باید باور کنیم که رعایت نکاتی بسیار ساده و بدیهی می‌تواند در پیشگیری از سرقت اموالمان به ما کمک کرده و سارقان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذارد، چراکه معتقدیم با جدی‌گرفتن توصیه‌های لازم هم از یک بحران روحی شدید در خانوادة خود جلوگیری خواهیم کرد و هم نقش غیرقابل انکار خود را در افزایش امنیت جامعه به خوبی ایفا می‌کنیم.

وی به منظور غیرممکن کردن هرگونه نفوذ سارقان به داخل منازل اظهار داشت: اولین نکته در زمینة پیشگیری از سرقت این است که هنگام ساخت‌وساز، همان‌قدر که به زیبایی ساختمان اهمیت می‌دهیم، به استحکام و ایمنی آن نیز توجه لازم و کافی داشته باشیم.  

این مقام پلیس عنوان کرد: در پیگیری های صورت گرفته و با تلاش مسئولان ذیربط تعداد 4 هزار و 282 صندوق امانات در بانک های سطح شهر "بوشهر" برای  شهروندان در نظر گرفته شده است. 

سهرابی افزود: این صندوق ها در بانک های صادرات، ملی، تجارت، ملت، رفاه و بانک سپه باهدف نگهداری اموال با ارزش شهروندان از جمله طلاجات، برای پیشگیری از وقوع جرایم سرقت احداث گردیده و انتظار میرود شهروندان در زمان مسافرت و یا ترک منزل، اموال با ارزش خود را به این صندوق ها انتقال واز استفاده سوء سارقان و افراد فرصت طلب جلوگیری شود.

این مقام مسئول به عموم شهروندان و مردم استان توصیه کرد: در زمان ترک منزل از بسته‌بودن همة راه‌های ورودی اعم از درب ها و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنند و پول و طلاجات خود را به صندوق امانات بانک ها بسپارند. 

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر اظهار کرد: چنانچه منزل برخی از شهروندان ویلایی است یا در مجاورت آن، ساختمانی نیمه‌ساز وجود دارد، نکات ایمنی را با دقت بیشتری رعایت کنند و از ورود افراد ناشناس تحت عناوین سمسار، خریدار ضایعات، فالگیر، متکدی و غیره به داخل ساختمان جلو گیری کنند و در صورت نقل مکان به‌منزل جدید یا مفقودشدن کلید، فوراً نسبت به تعویض توپی قفلِ درب‌های ورودی منزل خود اقدام نمایند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۹ ۱۰:۳۲

برای غیر ممکن کردن ورود سارقین کافیست بدانید آنها روح نیستند که از دیوار عبور کنند و درب، بالکن، نورگیر و پنجره معابری هستند که باید غیر قابل نفوذ شوند، به ویژه برای سارقینی خشن که فقط در حضور صاحبخانه وارد میشوند تا با کتک و تهدید از محل اموال ارزشمند مطلع شوند. سارقین فقط قفل ها را باز یا تخریب میکنند و فلزی بودن درب و حفاظ براشون مهم‌ نیست برای بالکن، نورگیر و پنجره ها نیز حفاظ ضد دیلم که قابل تخریب از جای جوش نباشه ضروریه