• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99072920967
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معان امور اجتماعی بهزیستی خبرداد

افزایش تقاضای فرزند خواندگی در اردبیل

افزایش تقاضای فرزند خواندگی در اردبیل

ایسنا/اردبیل معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با اشاره به افزایش تقاضای فرزند خواندگی در استان اردبیل، گفت: خوشبختانه آمار تعداد کودکان بد سرپرست و بی سرپرست استان در مقایسه با سایر استانها کم است ولی تعداد خانواده‌های متقاضی برای فرزند پذیری در استان اردبیل بیشتر شده است.

 خسرو امیدوار در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اولویت‌بندی برای واگذاری کودک به خانواده‌ها به ترتیب با زن و شوهر بدون فرزند، سپس دختران مجرد بالای ۳۰ و زنان بدون شوهر فاقد فرزند و در نهایت با زن و شوهر فرزنددار است.

 وی درخصوص شرایط واگذاری کودک به متقاضیان فرزند خواندگی گفت: اول اینکه باید ۱۰ سال از ازدواج متقاضیانی که فرزند ندارند گذشته باشد و مدارکی مبنی بر بچه‌دار نشدن‌شان از سوی پزشک قانونی به سازمان بهزیستی ارائه کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: سرپرستی متقاضیان پذیرفتن فرزند، مراحل دیگری هم دارد که از جمله آن‌ها معرفی متقاضیان به دادگاه و صدور رأی سرپرستی (دوره شش ماهه آزمایشی) است، دادگاه در این جلسه حکم سرپرستی موقت برای شش ماه را برای زوجین صادر می‌کند و با ارایه این حکم به مرکز بهزیستی آن‌ها می‌توانند کودک را تحویل بگیرند.

امیدوار ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده  از سال ۷۴ تاکنون از زمانی که شرایط و تحویل کودکان به خانواده‌ها نظام‌مند و بر اساس قانون مصوب انجام شده و تربیت و پرورش  کودکان به مراتب مطلوب تر شده است .

وی اضافه کرد: همچنین برای جلوگیری از مشکلات آتی فرزندخواندگان و اینکه در آینده به لحاظ شرعی مشکل ازدواج با محارم پیش نیاید، بحث محرمیت توسط کارشناسان مذهبی انجام می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با تاکید براین که راه اندازی  سامانه باعث آگاهی بیشتر متقاضیان شده است، خاطرنشان کرد: ضروری است خانواده‌ها از نظر آگاهی و تحصیلی در حدی باشند که بتوانند شرایط مناسب‌تری از نظر تربیتی و آموزشی برای فرزندان ایجاد کنند، خصوصاً که با توجه به تعداد بسیار بالای متقاضیان فرزندپذیری در استان اردبیل، حق انتخاب برای سازمان محفوظ بوده و می‌توان با هدف تأمین مصالح عالیه کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی، بهترین و مطلوب‌ترین خانواده را برای فرزندان انتخاب کنیم.

وی همچنین از عدم استقبال خانواده‌های اردبیلی از مراقبت مشارکتی از کودکان بد سرپرست و کودکان معلول خبر داد و افزود از کودکانی که اولیا آنها در زندان یا به هر دلیلی موقتا توان نگهداری ندارند استقبال چندانی صورت نمی‌گیرد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha