• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99072921047
  • منبع : نمایندگی سمنان

پیش‌بینی پاییز و زمستانی پربارش برای استان سمنان

پیش‌بینی پاییز و زمستانی پربارش برای استان سمنان

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: استان سمنان امسال پاییز و زمستان پربارش‌تری در مقایسه با سال‌های قبل خواهد داشت.

منوچهر فخری در حاشیه جلسه پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که به منظور رفع مشکلات مردم فولادمحله برگزار شد اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان هواشناسی ، در پاییز و زمستان امسال شاهد بارش‌های به مراتب بیشتری از سال‌های گذشته در سطح استان خواهیم بود که لازم است از هم اینک به فکر بوده و راهکارهای لازم را پیش بینی کنیم .

وی با اشاره به بالا آمدن چندین باره آب در روستای فولادمحله شهمیرزاد گفت: به‌دلیل غفلت برخی مدیران و تکرار مشکلات پیش آمده در روستای فولادمحله، از مردم این روستا عذر خواهی می‌کنم .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به جایگاه ممتاز روستای فولاد محله در شهرستان مهدیشهرگفت: فولاد محله با مردمانی شهید پرور، میهمان نواز و مهربان دارای چشم اندازهایی بی نظیر و منحصر به فرد بوده و یکی از اماکن گردشگری و تفرجگاه‌های مردم استان سمنان محسوب می‌شود.

وی با قدردانی از حضور جمعی از مدیران استان و همچنین فرماندار شهرستان مهدیشهر و نیز برخی مسئولان محلی روستای فولاد محله در جلسه ی بررسی مشکل بالا آمدن سطح آب در این روستا خاطرنشان کرد: مباحث تخصصی و کاربردی بسیار خوبی در این جلسه مطرح شد که لازم است از حضور مدیران و مسدولان حاضر در این جلسه تشکر کنم .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در ادامه با اشاره به مشکل بالا آمدن آب در سطح اراضی و خانه های مردم روستا و تکرار این مشکل پس از چند سال ، گفت: این امر موید این ادعاست که متاسفانه ما کار را به‌درستی به انجام نرسانده و از این موضوع غفلت نموده و اقدامات مورد نیاز را در طی سالهای قبل انجام نداده ایم .

فخری اضافه کرد: خشکسالی های چند سال اخیر سبب شد تا در انجام لایروبی قنوات و مسیل رودخانه ها و ... دچار غفلت شویم و نتیجه ی این غفلت را نیز در بارندگی های سال ۱۳۹۷ و جاری شدن سیل در مناطق مختلف استان مشاهده کردیم .‌

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه بدلیل غفلت و کوتاهی برخی مدیران در انجام وظایف خود ، شخصا از مردم فولاد محله عذر خواهی می کنم گفت: در این جلسه مصوب شد تا دو حلقه چاه آب که در گذشته در روستای فولاد محله حفر گردیده و بدلیل عدم انجام اقدامات فنی و ... اکنون بلا استفاده رها شده است ، لایروبی گردیده و مجددا عملیات استفاده از آنها صورت گیرد .‌

وی ادامه داد: پس از لایروبی این دو حلقه چاه که توسط دهیاری ، شورای اسلامی روستا و مشارکت مالکان آن صورت خواهد گرفت ، سازمان آب منطقه ای سمنان نیز می بایست دو حلقه چاه جدید را پس از مکان یابی مناسب حفر و در مواقع ضروری و بحران از آنها استفاده کند .

فخری اضافه کرد: با مدیریت جهاد کشاورزی و مشارکت مالکان مقرر گردید تا لایروبی قنوات روستا نیز انجام شده و همچنین زهکشی روستای فولاد محله نیز در دستور کار دستگاه مربوطه قرار گیرد ‌.

فخری همچنین به اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز ماموریت داد تا رصد وضعیت روستای فولاد محله را در دستور کار خود قرار داده و در جهت هماهنگی با دستگاهها و رفع مشکل روستا ، اقدام عاجل را به انجام رساند .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در ادامه با تاکید بر لزوم انجام اقدامات مشترک میان دستگاهی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، با آمادگی کامل تلاش نماید تا از هم اکنون افراد زیان دیده در این مشکل را شناسایی و در جهت رفع مصائب مردم و جبران خسارت آنان اقدام کند .

فخری همچنین از دهیار روستای فولاد محله نیز خواست ، ضمن بررسی و رصد دقیق موقعیت روستا ، چنانچه جهت انجام مصوبات جلسه نیاز به تجهیزات و امکانات فنی و تجهیزات سنگین می باشد در اسرع وقت به‌منظور هماهنگی با دستگاههای مربوطه و ارسال تجهیزات موضوع را اعلام کند.

فخری وعده داد: تا هفته‌ی آینده ضمن سفر مجدد به فولاد محله و بازدید میدانی از روستا ، نتیجه‌ی اقدامات و مصوبات جلسه بررسی وضعیت بالا آمدن آب در این روستا را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha