• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99072921401
  • خبرنگار : 71496

شنکر در رباط: واشنگتن به نتایج مثبت گفتگوی لیبی چشم دوخته است

شنکر در رباط: واشنگتن به نتایج مثبت گفتگوی لیبی چشم دوخته است

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در رباط از اشتیاق واشنگتن نسبت به اتمام گفتگوی لیبی با نتایجی مثبت به ویژه تشکیل یک دولت انتقالی و آمادگی برای برگزاری انتخابات گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در سفر خود به رباط، پایتخت مراکش در گفتگویی با رسانه‌های این کشور، از حمایت‌های رباط از اقدامات سازمان ملل در لیبی تقدیر و تاکید کرد: آمریکا با قدرت از همایش گفتگوی سیاسی لیبی که سازمان ملل آن را مدیریت می‌کند و به منزله راهکاری جهت رسیدن به یک راه‌حل سیاسی جامع برای بحران لیبی است، حمایت می‌کند.

شنکر در ابتدای ورود خود به مراکش با ناصر بوریطه، وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

قرار است او در این سفر با برخی مسؤولان دولت مراکش درباره راه‌های افزایش همکاری‌های اقتصادی و امنیتی جهت تقویت مشارکت استراتژیک دو کشور گفتگو کند.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در ادامه نقش مستمر و با اهمیت محمد ششم، پادشاه مراکش در حمایت از مسایل مهم مشترک، صلح و امنیت و ثبات در خاورمیانه و نیز توسعه در قاره آفریقا را ستود.

 این مسؤول آمریکایی افزود: ما در کنار یکدیگر برای مقابله با ویروس کرونا و پیروزی بر آن تلاش می‌کنیم، آمریکا همکاری را با مراکش بر اساس یک سرمایه چند میلیون دلاری جهت حمایت از اقدامات این کشور در مبارزه با کرونا آغاز کرد و این حمایت در کنار حمایت فنی کارشناسان آمریکایی در ایجاد آزمایشگاه‌های متعدد و به‌روزرسانی روند شناسایی موارد ابتلا نقش بسزایی داشت.

شنکر در ادامه گفت: مراکش تنها کشور آفریقایی است که توافق تجارت آزاد با آمریکا امضا کرده و شرکت‌های آمریکایی مراکش را درگاه قاره آفریقا می‌دانند به شکلی که بیش از ۱۵۰ شرکت آمریکایی در ماکش فعالیت داشته و فرصت‌های شغلی متعددی ایجاد کرده‌اند.

همکاری‌های استراتژیک دو کشور آمریکا و مراکش شامل موارد متعددی در سطوح دیپلماتیک، دفاعی و اقتصادی و نیز تبادلات فرهنگی و انسانی است.

طبق گزارش مجله فوربس، مراکش از جمله خریداران سلاح‌های آمریکایی است، این کشور سال گذشته میلادی در معاملاتی به ارزش کلی ۱۰.۳ میلیارد دلار، اسلحه از آمریکا برای نیروی هوایی خود خریداری کرد.

این دو کشور دوم اکتبر جاری با سفر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا به رباط، نقشه راهی 10 ساله در حوزه دفاع نظامی را به امضا رساندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha