• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99072921510
  • منبع : سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور

دیدار حکمتیار با وزیر خارجه پاکستان

دیدار حکمتیار با وزیر خارجه پاکستان
تصویر آرشیوی است

رهبر حزب اسلامی افغانستان با وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان امروز در اسلام‌آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر خارجه پاکستان ضمن خوش آمدگویی به هیئت نماینده، بر پیوندهای تاریخی، دوستی و برادری میان دو کشور پاکستان و افغانستان تأکید کرد. وی بار دیگر بر تمایل پاکستان در تقویت هر چه بیشتر روابط نزدیک و برادرانه بین دو کشور تأکید کرد.

قریشی تأکید کرد که پاکستان همیشه حمایت خود را از افغانستان صلح آمیز، با ثبات، متحد، دموکراتیک، با اقتدار و موفق بیان داشته است. نخست وزیر پاکستان، عمران خان همواره تأکید داشته که هیچ راه حل نظامی برای درگیری در افغانستان وجود ندارد.

وی افزود: پاکستان فرایند توافقنامه صلح ایالات متحده و طالبان در دوحه مورخ ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ را تسهیل نمود و از ابتدا از مذاکرات بین‌الافغانی حمایت کرد.

قریشی هم‌چنین بر اهمیت حل و فصل توافق سیاسی گسترده و جامع از طریق روند صلح به رهبری و مدیریت افغان‌ها تأکید کرد و گفت: همه طرفها باید به تعهدات مربوط به خود احترام بگذارند و به منظور کاهش خشونت در رسیدن به آتش بس تلاش کنند. رهبران افغانستان باید از این فرصت تاریخی در دستیابی به صلحی پایدار و پایا در افغانستان استفاده نمایند.

وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد که این کشور گام‌هایی را در حمایت از افغانستان در مسیر بازسازی و توسعه اقتصادی و همچنین بهبود ترانزیت و روابط تجاری دو جانبه انجام داده است.

وی هم‌چنین بر اهمیت بازگشت مهاجران افغان با عزت و افتخار به میهن خود، به عنوان بخشی از روند صلح تأکید کرد.

گلبدین حکمتیار برای سفری سه روزه به پاکستان وارد شده است. وی در جریان این دیدار با رهبران سیاسی و پارلمانی و سایر بزرگان پاکستان دیدارهایی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha