• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99072921717
  • خبرنگار : 50214

رئیس اداره اوقاف شهرستان یزد خبر داد

جلب سرمایه‌گذاران برای درآمدزا کردن موقوفات دغدغه اصلی اوقاف

جلب سرمایه‌گذاران برای درآمدزا کردن موقوفات دغدغه اصلی اوقاف

ایسنا/یزد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد مورد بهره‌برداری قرار نگرفتن و درآمدزا نبودن اغلب موقوفات را از عمده مشکلات در این بخش برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با مشارکت سرمایه‌گذاران و مردم در جهت درآمدزا شدن یا ارتقای درآمد موقوفات شاهد رفع نیازهای جامعه با اجرای نیات واقفین باشیم.

«محمد حسین کاظمی» امروز سه شنبه ۲۹ مهرماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهه وقف، اعلام کرد: شهرستان یزد دارای ۲۵۰۰ موقوفه و ۹۰۰۰ رقیه است به طوری که برخی از موقوفات دارای چندین رقبه هستند.

وی با بیان این که طی یک سال گذشته در حوزه شهرستان یزد ۱۴ وقف جدید به ثبت رسیده است، از کشف و ثبت ۴۶ موقوفه شناسایی نشده در شهرستان نیز خبر داد.

کاظمی اظهار کرد: سنت حسنه و ماندگار وقف در راستای کمک به محرومان و رفع نیازهای جامعه انجام می‌شود و خوشبختانه در سالهای پس از انقلاب این سنت دیرینه احیا و سعی شده تا موقوفات جدید در جهت رفع نیازهای روز جامعه که اکنون مواردی مانند کمک به سلامتی، رفع مشکلات مالی نیازمندان و کمک به بیماران و کودکان سرطانی، انجام شود.

وی در همین رابطه یادآور شد: طی شش ماه گذشته بسیاری از برنامه‌های اوقاف تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفت و تغییر کرد به نحوی که بخشی از اجرای نیات موقوفات با مجوزهای اخذ شده برای رفع این بحران از جمله تامین ماسک و سایر اقلام بهداشتی صرف شد.

وی اضافه کرد: اوقاف شهرستان یزد در فاز اول شیوع کرونا با راه اندازی ۳۰ کارگاه تولید ماسک با مشارکت بخش خصوصی و مردم بالغ بر ۱۲ هزار ماسک تهیه و توزیع کرد، همچنین در این مدت ۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی خریداری و جهت ضدعفوتنی معابر در اختیار گروه‌های جهادی قرار گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد از دیگر اقدامات صورت گرفته در جریان موج اول بیماری کرونا را توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی ذکر کرد و گفت: طی شش ماهه ابتدای امسال نیز ۳۰ مورد کمک جهیزیه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.

وی از اقدامات چشمگیر اوقاف شهرستان در ماه محرم و صفر را برگزاری ۸۳۰ مورد روضه‌خوانی در منازل برشمرد و گفت: علاوه بر تامین نیازهای برگزاری این مراسم‌ها به صورت خانگی در جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، کتاب‌های هفت شهر عشق به خانواده‌ها اهدا شد که به زودی شاهد برگزاری مسابقات کتابخوانی آن هستیم.

کاظمی همچنین از توزیع ۱۵ هزار پرس غذا، توزیع ۱۲ هزار پرس نان از طریق بن‌های خرید و با همکاری نانوایی‌های شهرستان و توزیع بیش از یک‌هزار بسته نان خشک طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

این مسئول در برنامه‌های دهه وقف در شهرستان یزد اشاره و از شاخص‌ترین آنها به افتتاح یک باب پمپ بنزین و یک واحد کارخانه یخ در محور کمربندی یزد - کرمان و نیز کلنگ‌زنی یک باب مجتمع تجاری در همین محور و آغاز عملیات یک مجتمع تجاری در بلوار امام جعفر صادق(ع) را برشمرد.

به گفته وی، اوقاف شهرستان در این دهه همچنین توزیع ۳۰۰ بسته مهر تحصیلی، ۳۰۰ بن خرید کفش، ۲۰۰ بن خرید لباس، ۲۰۰ بن خرید گوشت قرمز، ۱۰۰ بن خرید گوشت مرغ و مقادیری بن‌های خرید دیگر را برای توزیع بین نیازمندان از محل اجرای نیات واقفین را در دست اقدام دارد.

وی از جمله طرح‌های وقف مشارکتی در شهرستان را ساخت یک باب مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی در بلوار آیت الله طالقانی پس از صدور مجوزهای لازم از سوی شهرداری ذکر کرد و گفت: عواید این موقوفه صرف فعالیت‌های قرانی خواهد شد.

به گفته کاظمی، استان یزد با بیش از ۳۷۰ موقوفه قرانی از لحاظ تعداد این موقوفات در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha