• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۰۲:۳۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99073021863
  • منبع : نمایندگی سمنان

کاهش ۴۷ درصدی تصادفات برون شهری در استان سمنان

 کاهش ۴۷ درصدی تصادفات برون شهری در استان سمنان

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، گفت: تصادفات درون شهری منجر به فوت در شهرهای استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۴۷ درصدی و تصادفات برون شهری نیز با کاهش ۲۵ درصدی همراه بوده است.

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و یاد و خاطره شهدای والامقام این مجموعه، با اشاره به اقدامات بسیار مطلوب و ارزنده عوامل و نیروهای انتظامی و راهنمایی و رانندگی در استان اظهار کرد: کاهش تلفات جاده ای در استان یکی از دستاوردهای نیروی انتظامی استان در سال جاری است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی همواره حامی امنیت و آسایش مردم و ناجی آنها در مواقع بحران است، گفت: تلاش در جهت کاهش تصادفات منجر به فوت نیز یکی از اقدامات و مولفه های تامین امنیت و همچنین سلامت مردم استان است.
فخری تصریح کرد:اگر بتوانیم با اقدامات موثر و آسیب شناسی مناسب و اصلاح نقاط حادثه خیز، از تعداد نقاط خطر آفرین راه های درون و برون شهری بکاهیم، در ادامه می توان شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت و حفظ جان و سلامت مردم بود.
وی با بیان اینکه روزهای بدون خودرو در بسیاری از شهرهای کشور اجرایی شده است، بر اجرای این‌ روز در شهرهای استان سمنان تاکید کرد و افزود: در راستای تقویت اوقات فراغت جوانان، کاهش تصادفات منجر به فوت و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی، راه اندازی پیست دوچرخه سواری، موتور سواری و پیست ماشین در شهرستان های استان می تواند بسیار موثر باشد.
وی از رتبه دوم استان سمنان در کاهش تصادفات منجر به فوت در صحنه در راه های برون شهری خبر داد و تصریح کرد: عدم جذابیت راه های استان به همراه تعجیل مسافرین برای رسیدن به مقصد یکی از عوامل افزایش تصادفات در راه های استان است.

فخری با اشاره به یکنواختی و کویری بودن راه های استان ادامه داد: جذاب سازی، ارائه خدمات رفاهی به منظور ماندگاری مسافر و کاهش خستگی و خواب آلودگی به همراه افزایش گشت های راهور به همراه فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ رانندگی ایمن، می تواند در کاهش نرخ تصادفات تاثیر به سزایی داشته باشد.
معاون استاندار سمنان بر لزوم نظارت و رصد ترافیک درون شهری به صورت آنلاین و برخط به منظور کاهش تصادفات درون شهری استان اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز رصد و پایش ترافیک شهری با به کارگیری دوربین های نظارتی در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان به صورت مطلوب اجرا شده که نیاز است تا این مهم در سایر شهرهای استان اجرایی شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha