• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99073022011
  • خبرنگار : 71610

دعوت گوترش از یمنی ها برای آتش بس و تاکید بر لزوم اعتماد سازی میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس

دعوت گوترش از یمنی ها برای آتش بس و تاکید بر لزوم اعتماد سازی میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس

دبیرکل سازمان ملل در سخنانی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد بستر مناسب برای اعتماد سازی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، نسبت به بروز یک فاجعه انسانی در یمن هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جریان نشست مجازی شورای امنیت برای بررسی وضعیت منطقه خلیج فارس به ریاست سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، پیشنهاد ایجاد بستری برای اعتماد سازی و حل و فصل اختلافات میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را داد.

گوترش بر کار جمعی برای کاهش تنش‌های و درگیری‌ها تأکید کرد و گفت: برخی کشورها ممکن است احساس کنند که دیگران در امور آن‌ها یا همسایگانشان دخالت می‌کنند. برخی ممکن است این اعتقاد را داشته باشند که نقش منطقه‌ای آن‌ها شناخته نشده است.

وی افزود: از ماه مه سال ۲۰۱۹، تعدادی از حوادث امنیتی، تنش‌ها را به سطح جدیدی بالا برده و نگرانی‌ها را درباره درگیری بزرگتر افزایش داده است. این‌ها یادآوری جدی است که هرگونه محاسبه اشتباه می‌تواند به سرعت تنش را تشدید کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار حداکثر خویشتن داری همه طرف‌ها و پرهیز از اقداماتی شد که می‌تواند تاثیرات بی‌ثبات‌کننده داشته باشد.

دبیرکل سازمان ملل در بخش دیگری از اظهاراتش به بحران یمن اشاره کرد و گفت: شکی نیست که تنش‌ها در منطقه تلاش‌های ما را برای یافتن یک راه حل صلح آمیز در یمن پیچیده کرده است. با این حال ما می‌دانیم که حل سریع درگیری‌های یمن می‌تواند به ایجاد اعتماد و اطمینان در منطقه کمک کند.

وی تأکید کرد: یمن همچنان با وضعیت فوق‌العاده انسانی و قحطی مواجه است و همه اینها  با شیوع مداوم کرونا بیشتر تشدید می‌شود.

دبیرکل سازمان ملل همچنین طرف‌های درگیر در یمن را به آتش‌بس و آغاز مذاکرات دعوت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha