• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99073022145
  • خبرنگار : 50037

استیصال قنادان اسدآبادی برای ادامه کار

استیصال قنادان اسدآبادی برای ادامه کار

ایسنا/همدان رئیس اتاق اصناف اسدآباد گفت: کرونا و گرانی قیمت مواد اولیه پخت شیرینی موجب کاهش تقاضا در بازار قنادان شده و آنها را برای فعالیت و یا تعطیل کردن واحد خود با استیصال مواجه کرده است.

موسی‌رضا غفاریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۲۳ واحد قنادی بوده که هر یک از این واحدها به صورت میانگین برای دو تا سه نفر اشتغال ایجاد کرده و در حال حاضر تعداد ۸۰ نفر در صنف قنادان این شهرستان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا حدود ۵۰ درصد واحدهای قنادی این شهرستان را متضرر کرده و آسیب زده است، افزود: در کنار شیوع کرونا افزایش قیمت مواد اولیه شیرینی چون قیمت روغن، شکر، تخم مرغ و ... نیز موجب شده تا میزان تقاضا برای خرید شیرینی کاهش یابد و این دو عامل قنادان اسدآبادی را در راستای فعالیت و تعطیل کردن واحد خود مستأصل سازد.

غفاریان با اشاره به اینکه امسال نرخ قیمت شیرینی شهرستان ۲۵ درصد افزایش داشت که این افزایش قیمت به نسبت دیگر شهرستان های استان پایین ترین قیمت است، خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت اعمال شده نیز به علت افزایش قیمت مواد اولیه تهیه و پخت شیرینی و افزایش قیمت تمام شده تهیه هر کیلو کیک و شیرینی برای قنادان بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه به نسبت سال گذشته ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد تورم و گرانی افزایش داشته و با گرانی و تورم اصناف متضرر خواهند شد و تقاضا و تمایل برای خرید کاهش می یابد، تصریح کرد: اتاق اصناف می تواند گرانفروشی را مهار کند اما گرانی به دست اتاق اصناف نیست بلکه متولی مهار گرانی انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار است.

غفاریان همچنین با اشاره به خیز مجدد کرونا و تشدید هر چه بیشتر بازرسی های اتاق اصناف از واحدهای صنفی سطح شهرستان در راستای رعایت موارد پروتکل های بهداشتی یادآور شد: در یک ماه گذشته ۱۱۰۰ واحد صنفی توسط اتاق اصناف شهرستان بازرسی شده که در این بازرسی ها ۹ واحد صنفی شامل یک واحد آرایشگاه مردانه، شش واحد گیم نت، یک واحد  باشگاه بیلیارد و یک واحد نانوایی به علت تخلفات کرونایی پلمب و ۳۳ واحد صنفی نیز به علت عدم رعایت موارد بهداشتی جریمه و به تعزیرات معرفی شدند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد واحدهای صنفی اسدآباد موارد پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند، از شهروندان درخواست کرد: در صورت مراجعه به هر یک از واحدهای صنفی حتماً برای دریافت خدمات و حفظ سلامت خود و دیگران از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند در غیر این صورت واحدهای صنفی از ارائه خدمات به مشتریان بدون ماسک معذور خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha