• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99073022165
  • خبرنگار : 50204

مدیرکل:

بیمه سلامت استان مرکزی ۲۴ درصد هزینه‌های بستری را صرف بیماران کرونایی کرده است

بیمه سلامت استان مرکزی ۲۴ درصد هزینه‌های بستری را صرف بیماران کرونایی کرده است

ایسنا/مرکزی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا پنج ماهه نخست سال جاری با توجه به اسناد مربوطه، رقمی حدود ۲۴ درصد از هزینه های بستری در استان به بیماران کرونایی اختصاص یافته و هزینه شده است.

محمدرضا جیریایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سلامت زیر بنای هر جامعه‌ای است و برای زندگی در یک جامعه سالم باید شاخص‌های سلامت را بروزرسانی کنیم چرا که سلامت محور اصلی هر جامعه است.

وی افزود: گذشته از بروزرسانی زیر ساخت‌های سلامت باید در مورد هزینه‌های آن نیز تمهیداتی اندیشیده شود که این تمهیدات توسط سازمان‌های بیمه گری از جمله سازمان بیمه سلامت ایران دیده شده است. در راستای اجرای عدالت اجتماعی و همگانی و رفاه مردم، سازمان بیمه سلامت ایران اکثریت مردمی که بضاعت مالی ندارند را به صورت رایگان بیمه کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه بیماری منحوس کرونا در کشور خیلی شیوع پیدا کرده و هزینه‌های درمان آن هم بسیار بالاست، ولی سازمان‌های بیمه گر نیز بر اساس پروتکل‌های درمانی و دستورالعمل‌ها و بخشنامه های بالادستی سعی کرده اند که بر اساس ضوابط و قوانین، هزینه های که در این خصوص تعریف شده را به صورت کامل پرداخت کنند.

جیریایی اضافه کرد: افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند یا تاریخ دفاتر آنها نیز منقضی شده باید از طریق ارزیابی وسع ثبت نام کنند که ظرف یک هفته حداقل مشخص خواهد شد که وضعیت بیمه ای آنها به چه شکلی است. ۸۵ درصد از جمعیت بیمه شده سازمان بیمه سلامت ایران به صورت رایگان بیمه شده اند. در استان مرکزی ۳۲۰ هزار نفر فقط در صندوق روستائیان به صورت رایگان بیمه شده اند.

مدیر کل بیمه سلامت خاطر نشان کرد: خوشبختانه با توجه به اجرای دولت الکترونیک افرادی که دفاتر بیمه‌ای آنها منقضی شده در صورت نیاز به ارائه خدمت از طریق مراکز درمانی می‌توانند با ارائه شماره ملی از طریق سامانه استحقاق سنجی از وضعیت بیمه ای خود مطلع یا در غیر این صورت توسط خود فرد از طریق شماره گیری #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه‌ای خود با خبر شوند.

جیریایی افزود: بیمه سلامت موظف است به بیمارانی که نیاز به خدمات خاصی دارند چه در حوزه بستری چه در حوزه سرپایی، ارائه خدمت کند که در این خصوص در استان مرکزی با ۶۵۰ موسسه خصوصی طرف قرارداد هستیم.

جیریایی تصریح کرد: در خصوص هزینه بیماران کرونایی از ابتدای سال ۹۹ تا پنج ماهه نخست سال جاری با توجه به اسناد مربوطه، ۶۳ میلیارد تومان هزینه درمانی در حوزه دولتی، دانشگاهی پرداخت شده که حدود ۴۰ میلیارد تومان در حوزه دانشگاهی بوده و از این ۴۰ میلیارد تومان حوزه دانشگاهی نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان صرفا در خصوص بیماران بستری بوده که از این مبلغ نیز حدود هفت میلیارد تومان برای بیماران کرونایی هزینه شده است. با این تفاسیر می توان گفت رقمی حدود ۲۴ درصد از هزینه های بستری در استان به بیماران کرونایی اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی در خصوص هزینه بیماران سرپایی نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بر اساس اسناد و آمار موجود، حدود هزار سی تی اسکن ریه به صورت سرپایی و حدود ۷۰۰ تست پی سی آر کرونا توسط بیمه سلامت انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha