• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99073022265
  • خبرنگار : 50210

کرونا سال دشواری را برای مدیریت آلودگی هوا رقم زده است

کرونا سال دشواری را برای مدیریت آلودگی هوا رقم زده است

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: افزایش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی شش ماهه دوم امسال می‌تواند اثرات مضاعفی بر شیوع ویروس کرونا داشته باشد.

اسفرضا میرزایی در گفت و گو با ایسنا، افزایش غلظت ذرات معلق در هوا را موجب تشدید شیوع بیماری کرونا دانست و اظهار کرد: طبق اطلاعات علمی و تجربه تعدادی از کشورهای اروپایی، ثابت شده که شدت آلودگی هوا، به خصوص در شهرهای بزرگ در شیوع بیماری کرونا مؤثر است و موجب تشدید بیماری‌های ناشی از ویروس کووید 19 می‌شود.

وی با بیان  اینکه در چند روز گذشته شاهد وضعیت هوای ناسالم در کلانشهر اراک بوده ایم افزود: طبق مطالعاتی که در دنیا انجام شده هر یک واحد افزایش ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوا بین ۸ تا ۱۵ درصد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می دهد و ما در حال حاضر وارد فصل سرد سال و زمان بروز پدیده اینورژن یا واورنگی دما شده ایم که در این شرایط ، آلودگی هوا در سطح شهری مانند اراک باقی می ماند و تا زمانی که سکون نسبی هوا را داشته باشیم این شرایط ادامه خواهد داشت .

میرزائی با اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص شیوع بیشتر کرونا در ایام آلودگی هوا، گفت:  سازمان حفاظت محیط زیست با در نظر گرفتن  شرایط اقتصادی کشور، هفت پیشنهاد کم هزینه و در عین حال قابل اجرا در کوتاه مدت را برای مدیریت آلودگی هوا طی شش ماهه دوم امسال به ستاد ملی کرونا ارائه کرده است که در کمیته امنیتی آن پذیرفته شده و در انتظار تصویب ستاد ملی کرونا برای اجرا است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: امسال در فصول پاییز و زمستان و سردی هوا و همزمانی آن با شیوع ویروس کووید 19، شاهد مشکلاتی برای مدیریت  وضعیت کیفی هوا خواهیم بود که نیازمند هماهنگی‌ها و همکاری‌های بیشتری بین تمام دستگاه‌ها برای برون‌رفت از این مشکل هستیم، و امیدواریم امسال با هماهنگی و همکاری های لازم به سلامت از شرایط سختی که که در آن قرار داریم عبور کنیم .

گفتنی است، هوای کلانشهر اراک، امروز برای هفتمین روز پیاپی برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha