• پنجشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99080100051
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

کاستی در نظافت شهری شهرکرد؛ علت کجاست؟

کاستی در نظافت شهری شهرکرد؛ علت کجاست؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه نقایصی در نظافت سطح شهر شهرکرد دیده می‌شود، گفت: در حال حاضر شهرداری خود وظیفه نظافت شهری را عهده‌دار شده است و منتظر هستیم که در یک فرصت سه ماهه امکان ورود شرکت‌های جدید در رقابت برای خدمات و نظافت شهری فراهم شود.

فرهاد رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت خدمات و نظافت شهری شهر شهرکرد اظهار کرد: پیش از این نظافت شهری بر عهده شرکتی بود که به مدت ۹ سال خدمات شهری را انجام می‌داد، این شرکت تنها جمع‌آوری زباله را در دستور کار خود قرار داده و بی‌توجهی به معابر و پیاده‌روها و نارضایتی شدید نیروها نسبت به کمبود حقوق پرداختی به آنان و نارضایتی مردم از عملکرد شرکت موجبات برگزاری مناقصه را در میان شرکت‌ها فراهم کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون  نتیجه مناقصه مساعد نبوده است، افزود: در حال حاضر شهرداری خود این وظیفه را عهده‌دار شده است تا در یک فرصت سه ماهه امکان ورود شرکت‌های جدید در رقابت فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: متوجه نقایص در نظافت در سطح شهرکرد هستیم، در شرایط کنونی نیز برگ‌ریزان پاییزی مزید بر علت شده است، نبود نظافت نیز خود خطر انتشار ویروس کرونا را افزایش می‌دهد بنابراین باید به نظافت جوی‌ها و معابر توجه بیشتری شود.

رئیسی با اشاره به اینکه وظیفه مرکز بهداشت نیز تذکر به کسبه کنار خیابان‌ها مبنی بر حفظ نظافت شهری است، گفت: میوه‌فروش و سبزی‌فروش‌های حاشیه خیابان باید خود فرهنگ تمیزنگهداشتن محیط را بداند، اگر این افراد تمکین نکردند شهرداری حتی می‌تواند تا پلمب آن مغازه نیز پیش رفته و در این خصوص باید تمهیداتی اندیشیده شود.

وی درخصوص کمبود فضای سبز شهری در شهرکرد توضیح داد: چاه‌ها جواب‌گوی تامین نیاز آبرسانی فضای سبز نیستند،  البته از ابتدای تابستان سال جاری برای افزایش پوشش و درختکاری تلاش کرده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به اینکه ۳.۵ میلیاردتومان برای توسعه فضای سبز شهرکرد در نظر گرفته شده است که متاسفانه این رقم ناچیز است، افزود: برای کمبود آبرسانی انتقال آب از پساب بهرام‌آباد دنبال اجرایی کردن طرح انتقال هستیم.

رئیسی به عملیات شروع احداث چند پارک در شهرکرد اشاره و تصریح کرد: عملیات احداث چهار پارک در دستور کار فضای سبز شهرداری است که این پارک‌ها قرار است در پارک اقبال در حاشیه پارک ملت با نام پارک اقبال و با مساحت ۱۶ هزار متر مربع،  در میرآباد خیابان‌های آفتاب و پژمان و پارک محله ۳۲ مهدیه احداث شوند.

رئیسی از آغاز تعبیه یک آبشار در خیابان حافظ شمالی خبر داد و خاطرنشان کرد: در جلسات به مدیرکل راه و شهرسازی  اعلام شده است که در صورت تامین بودجه ۵ میلیارد تومانی، چهار پارک توسط شهرداری در منظریه احداث خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha