• پنجشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99080100136
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

روزانه چند نفر در خراسان جنوبی به کرونا مبتلا می‌شوند؟

روزانه چند نفر در خراسان جنوبی به کرونا مبتلا می‌شوند؟

ایسنا/خراسان جنوبی دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: تا پایان شهریورماه به طور متوسط روزانه ۱۴ مورد جدید کووید ۱۹ و در نیمه اول مهر ماه به طور متوسط روزانه ۴۰ مورد و در نیمه دوم مهرماه به طور متوسط روزی ۱۰۲ مورد کووید ۱۹ داشتیم.

غلامرضا شریف زاده، امروز پنج شنبه یکم آبان ماه به خبرنگاران اعلام کرد: تا پایان وقت چهارشنبه تعداد کل آزمایشات انجام شده ۱۸۳۸۹ مورد است که از این تعداد ۵۱۰۴ مورد نمونه مثبت بوده و متاسفانه تعداد کل فوتی‌ها در استان ۲۲۷ نفر است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: میزان بروز تجمعی در سطح استان ۶۱۸ در صد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۶۴۲ در صد هزار نفر جمعیت است که فاصله ما به شاخص کشوری نزدیک تر می شود. بروز موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته در استان ۱۸.۳ در صد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۶.۶ در صد هزار نفر جمعیت است که بروز موارد جدید سه برابر موارد کشوری بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استان ادامه داد: نسبت مرگ و میر در استان ۴.۴ درصد و در کشور ۵.۷ درصد که نسبت به شاخص کشوری وضعیت بهتری داریم و میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی در استان ۲۷.۵ در صد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۳۶.۹ در صد هزار نفر جمعیت است که نسبت به شاخص کشوری وضعیت بهتری داریم.

شریف زاده اظهار کرد: شاخص نمونه‌گیری به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان ۲۲.۳ و در کشور ۵۴.۱ در هزار نفر جمعیت است؛ درصد نمونه‌های مثبت در استان از کل نمونه‌های اخد شده تاکنون ۲۷.۶ درصد و شاخص کشوری ۱۱.۸ درصد است.

وی در خصوص رتبه بندی شهرستان‌های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز همچنان شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی ۷۹۴ در صد هزار نفر جمعیت در رتبه اول است که نسبت به شاخص کشوری ۱۶۰ شاخص بالاتر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استان بیان کرد: شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی ۷۴۷ در رتبه دوم، شهرستان قاین با میزان بروز تجمعی ۶۳۶ در رتبه سوم، شهرستان سرایان با میزان بروز تجمعی ۵۹۹ در رتبه چهارم، شهرستان درمیان با میزان بروز تجمعی ۵۹۷ در رتبه پنجم، شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی ۵۸۵ در رتبه ششم، شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی ۵۵۰ در رتبه هفتم، شهرستان زیرکوه با میزان بروز تجمعی ۴۳۲ در رتبه هشتم، شهرستان فردوس با میزان بروز تجمعی ۳۱۸ در رتبه نهم، شهرستان خوسف با میزان بروز تجمعی ۲۶۶ در رتبه دهم و شهرستان نهبندان با میزان بروز تجمعی ۲۵۴ در رتبه یازدهم قرار دارد.

شریف زاده یادآور شد: تا پایان شهریورماه به طور متوسط روزانه ۱۴ مورد جدید کووید ۱۹ و در نیمه اول مهر ماه به طور متوسط روزانه ۴۰ مورد و در نیمه دوم مهرماه به طور متوسط روزی ۱۰۲ مورد کووید ۱۹ داشتیم و متوسط روزانه کل مهر ماه ۷۳ نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از شروع اپیدمی کرونا در خراسان جنوبی تاکنون ۲۴۰ روز گذشته و متاسفانه هر ۲۵ ساعت یک مرگ در استان اتفاق افتاده که در مهر ماه به طور متوسط ۲.۳ بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha